Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Oké want er mist hoe dan ook toch een stukje bot wat los zit in een heel belangrijk gewricht. Zo n operatie is ook niet niks en meestal doen ze dat al eerder verwijderen voor het derde jaar.Kost bovendien ook wel veel geld.
En als dat dier al in de hogere prijsklasse zit mag je best kritisch zijn.
office schreef:Nou ja misschien is het verder een fijn paard maar kostbare paarden worden over het algemeen wel zo snel mogelijk geopereerd aan een Ocd .Tenzij het niet operabel is of heel klein en op een gunstige plek.Ik kan me voorstellen dat een Ocd in een gewrichts spleet lastiger is als achter de kogel bijvoorbeeld.
Heeft de veearts niks gezegd over de plaats , formaat en het mogelijke risico?
Femke_Tweety schreef:Voor een 4 jarige zou ik die krapte tussen de wervels persoonlijk niet prettig vinden.
Beetje afhankelijk van je doel en rijkunsten, maar zo jong al zo weinig plek zou ik niet fijn vinden.
Ik kon het zelfs op die kleine rontgenfoto zien, nog voor ik het bericht verder gelezen had.
Plus fragment op LV ook nog.
Echt, afhankelijk van doel en prijs, maar ik zou toch echt wel willen dat de prijs aangespannen wordt met deze bevindingen, in die zin dat het de volle prijs voor verdere type en afstamming wel mag drukken wat mij betreft.
Als je recreatieruiter bent zou ik nóg voorzichtiger zijn.
Je moet nl blijven opletten dat dit niet door ontwikkelt richting kissing spines, en dat is voor de meeste recreatieruiters nier echt fijn ontspannen met een los teugeltje rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers