Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierenfan schreef:Ik ben er nog steeds niet aan uit of duivelsklauw blijvend gegeven mag worden. Ik wissel per maand tussen duivelsklauw en kurkuma. Op beiden gaat ons trekpaard goed gelukkig! Persoonlijk gebruik ik ook kurkuma en heb daar erg veel baat bij. Eventueel kun je ook nog extra magnesium citraat bij voeren
Janine1990 schreef:dierenfan schreef:Ik ben er nog steeds niet aan uit of duivelsklauw blijvend gegeven mag worden. Ik wissel per maand tussen duivelsklauw en kurkuma. Op beiden gaat ons trekpaard goed gelukkig! Persoonlijk gebruik ik ook kurkuma en heb daar erg veel baat bij. Eventueel kun je ook nog extra magnesium citraat bij voeren
Magnesium citraat? Dat stimuleert volgens mij hooguit de darmwerking, kunnen ze lekker van schijten.. Maar voor de spieren heeft het echt 0 nut heb ik altijd geleerd...
Kurkuma vond ik nog niet zo'n bijzonder succes vorig jaar...
DuoPenotti schreef:Citraat zou toch juist de betere zijn?
Bedoel jij niet oxide?
https://www.orthokliniek.com/mineralen/ ... siumvormen.
Ik geef hier sojaschroot bij aan de 17 jarige.
Zie dat echt aan de bespiering bij de rug
fjordjes schreef:Dan zou ik kiezen voor hippalgo bodybuilder. Heb daar erg goede ervaringen mee. Ik gaf het mijn 18 jarige draver om wat meer spier op te bouwen zonder dat hij heet of dik werd. Heeft goed geholpen.
Celebi schreef:Andere boeg: PPID getest? Afname spieren, buitenbeentje in de kudde, aftakeling van het bewegingsapparaat. Zou qua leeftijd misschien beginnende PPID kunnen zijn. Eventueel iets om de komende jaren in de gaten te houden?
Verder in ieder geval zoeken naar voer met veel eiwitten erin. Dat hebben die senioren vaak wat meer nodig.
Janine1990 schreef:dierenfan schreef:Ik ben er nog steeds niet aan uit of duivelsklauw blijvend gegeven mag worden. Ik wissel per maand tussen duivelsklauw en kurkuma. Op beiden gaat ons trekpaard goed gelukkig! Persoonlijk gebruik ik ook kurkuma en heb daar erg veel baat bij. Eventueel kun je ook nog extra magnesium citraat bij voeren
Magnesium citraat? Dat stimuleert volgens mij hooguit de darmwerking, kunnen ze lekker van schijten.. Maar voor de spieren heeft het echt 0 nut heb ik altijd geleerd...
Kurkuma vond ik nog niet zo'n bijzonder succes vorig jaar...
Daihyo schreef:Ben je je er van bewust dat duivelsklauw wel op de dopinglijst staat?
Verder: voer een eiwitrijkproduct bij. Er zijn verschillende eiwitrijke voeren op de markt.
De simpelste hiervan is luzerne met 20% eiwit. Als hij hier geen problemen op geeft, zou je dat bij kunnen geven. Los of in brokvorm is beiden prima. Je kunt tot 2kg probleemloos geven. Daarna moet je wel iets aanvullen omdat de Ca:P verhouding dan te scheef gaat lopen.
Maar er is meer eiwitrijk voer. Ik heb er een tijdje terug 10 uitgezocht met eiwitpercentages. Misschien heb je er iets aan: https://www.equinoji.nl/blogs/1838797_1 ... ke-voeding
Magnesium is ook goed. De verbinding is zoals Suliko zegt. Sterker nog, er zijn steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat anorganische verbindingen beter zouden zijn en je met organische verbindingen juist ook een overschot kan oplopen omdat je lichaam het sneller opneemt.
Glucosamine is goed voor de stramme gewrichten.
Geef je ook een balancer voor vitamines en mineralen?
Daihyo schreef:Ben je je er van bewust dat duivelsklauw wel op de dopinglijst staat?
Verder: voer een eiwitrijkproduct bij. Er zijn verschillende eiwitrijke voeren op de markt.
De simpelste hiervan is luzerne met 20% eiwit. Als hij hier geen problemen op geeft, zou je dat bij kunnen geven. Los of in brokvorm is beiden prima. Je kunt tot 2kg probleemloos geven. Daarna moet je wel iets aanvullen omdat de Ca:P verhouding dan te scheef gaat lopen.
Maar er is meer eiwitrijk voer. Ik heb er een tijdje terug 10 uitgezocht met eiwitpercentages. Misschien heb je er iets aan: https://www.equinoji.nl/blogs/1838797_1 ... ke-voeding
Magnesium is ook goed. De verbinding is zoals Suliko zegt. Sterker nog, er zijn steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat anorganische verbindingen beter zouden zijn en je met organische verbindingen juist ook een overschot kan oplopen omdat je lichaam het sneller opneemt.
Glucosamine is goed voor de stramme gewrichten.
Geef je ook een balancer voor vitamines en mineralen?