Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Oef jeetje. Doet pijn in mn ogen. Paarden met straalkanker kunnen genezen. Het woord 'kanker' doet natuurlijk vermoeden dat er tumoren spelen en chemo/bestraling nodig is. Echter is straalkanker slechts een woekering van hoefweefsel. Dit moet wel behandelt worden maar kan vaak vanaf buiten en met medicatie.
Is het paard inmiddels gezien door de smid? Is ie bekapt?
Polar schreef:Mijn eerste stap zou zijn om de hoef op de foto te zetten om te zien of/in hoeverre het hoefbeen gekanteld is.
Dit ziet er niet fraai uit...
Dan kun je kijken of het zinvol is om de straalkanker te behandelen.
Daarnaast heeft dit paard zo te zien flinke CPL.
Goed dat je je inzet voor dit dier.
Triest om een paard zo aan te bieden op de markt.
Zonnetje81 schreef:Wat voor pony is het? Gezien ze in deze tijd vh jaar al flink haren heeft. Hopelijk kan je de pony oplappen.
Er zit ook ruimte/gat/gleuf tussen de hoefwand en de rest vd hoef.
germie schreef:Hoefbevangenheid komt vaker voor aan alleen de voorbenen, en als de achterbenen betrokken zijn, dan zijn de voorbenen dat ook. Alleen aan de achterbenen komt zeer zelden maar voor.
Ik denk dat je met byemite al een heel eind op weg bent. Dat is vreselijke troep, maar het helpt voor zoiets zeker wel.
En wat minder agressief, maar biotex in een hoefzak doet ook al veel bij zweren, rotstraal, maden enz. Maar ik zou wel eerst de byemite gebruiken nu je dat gekregen hebt.
Je ziet overigens op de foto's wel dat het dier het niet al te best heeft gehad. De hoeven zijn niet mooi egaal, maar allemaal groeiringen, bros, enz. Het lijkt zelfs op 1 foto of je nog een randje ziet van een uitgroeiende oude hoefzweer. Kan natuurlijk allemaal als het dier niet op schone grond gehouden is, maar in de drek of smerige stallen gestaan heeft.
Ik vind het wel triest voor het dier.