Melanoom/sarcoïde op neus paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Melanoom/sarcoïde op neus paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 20:58

Ik gooi het er hier maar even op, omdat ik er zelf met google niet uitkom.

Situatieschets: mijn paard heeft sinds afgelopen zomer een bult op haar neus. Deze is tegelijk opgekomen met een allergische reactie op steekvliegen. Daarnaast had ze een tekenbeet op haar neus te pakken, dus ik had het op haar allergieën geschoven. Ze heeft er verder geen last van. De bult groeit ook niet. Tot ik vandaag dus een nieuwe bult zag. Deze is lichtelijk open. Ik dacht dat dit alleen het kleine bultje dat je op de foto kan zien was, maar er zit een gelijkvormige bult onder, albeit kleiner.

Omdat ze van de eerste bult geen last had, heb ik er nog geen dierenarts naar laten kijken, maar met het ontstaan van de tweede bult, ga ik het na laten kijken, wanneer de dierenarts voor controle van haar been langs komt over 6 weken (tenzij de situatie verandert).

Kan iemand zeggen of dit in de buurt komt van een melanoom of sarcoïde? Duidelijkere foto heb ik niet, paard heeft een zeer bewegelijk hoofd.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:43

Het zou een sarcoid kunnen zijn. Je kunt een mengseltje maken van zout, water en meel en dat dan er op smeren. Dat droogt wel lelijk op (wit door de meel), maar daarmee verdween bij mijn paard een sarcoid tussen de benen binnen 3 maanden. Recept komt van sarcoid cure op facebook.
Dan weet je over 6 weken wel of het al weg begint te trekken of niet en het kan nooit kwaad. Is echt een baadt het niet, schaadt het niet middeltje.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:31

germie schreef:
Het zou een sarcoid kunnen zijn. Je kunt een mengseltje maken van zout, water en meel en dat dan er op smeren. Dat droogt wel lelijk op (wit door de meel), maar daarmee verdween bij mijn paard een sarcoid tussen de benen binnen 3 maanden. Recept komt van sarcoid cure op facebook.
Dan weet je over 6 weken wel of het al weg begint te trekken of niet en het kan nooit kwaad. Is echt een baadt het niet, schaadt het niet middeltje.

Het middel wellicht wel maar eens je met een sarcoid aan de klooi gaat kunnen ze wel sneller gaan groeien.

Lianne007

Re: Melanoom/sarcoïde op neus paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 00:02

Ik zou als ik jou was proberen goede foto’s te maken en deze je DA mailen . Hier een pony met sarcoide gehad. Je hebt verschillende soorten en zou er niet zomaar mee dokteren zoals hier boven wordt benoemd . Als het gaat bloeden , veranderen of je ziet er meer zou ik eerder dan 6 weken de DA laten kijken . De onderhuidse verdikking en plaats vind ik wel passend voor een sacroid

MyChoice

Re: Melanoom/sarcoïde op neus paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 00:10

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 05:13

belle_boef schreef:
germie schreef:

Het middel wellicht wel maar eens je met een sarcoid aan de klooi gaat kunnen ze wel sneller gaan groeien.

Dit recept komt gewoon van sarcoid cure. Iedereen kan contact opnemen met de eigenaar er van en krijgt dan een antwoord aan de hand van foto's. Het idee er achter is dat een sarcoid uit moet drogen, en dat gebeurt kennelijk ook.
Het is een middel wat al vele paarden van een sarcoid heeft afgeholpen zonder dure middelen.
Bij mijn paard zei de veearts toen: het lijkt op een sarcoid. Je kunt 2 dingen doen: ik kan het onderzoeken en dan moet je behandelen omdat ik er aangezeten heb, of je doet niets en je paard wordt waarschijnlijk gewoon oud er mee. Gekozen voor het laatste en toen werd ik gewezen op sarcoid cure door iemand. En binnen 3 maanden was het weg. Ik geloofde het niet, maar had zoiets van als ik het weg kan krijgen, dan zou dat mooi zijn.

Dus als iemand meer informatie wil hierover, de facebookpagina is er (en nee, ik ben geen beheerder, iemand in Amerika die best kortaf over kan komen in berichten), en anders wil ik het via pb ook wel toelichten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:40

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:56

germie schreef:

Als het op basis van indrogen is, zou iets van zink ook kunnen helpen?

Mijn eerste reactie is: goh bijzonder. Maar hey, wat werkt dat werkt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 12:30

Lianne007 schreef:
Ik zou als ik jou was proberen goede foto’s te maken en deze je DA mailen . Hier een pony met sarcoide gehad. Je hebt verschillende soorten en zou er niet zomaar mee dokteren zoals hier boven wordt benoemd . Als het gaat bloeden , veranderen of je ziet er meer zou ik eerder dan 6 weken de DA laten kijken . De onderhuidse verdikking en plaats vind ik wel passend voor een sacroid

Niet aan gedacht om een foto te mailen. Goede tip!

Ik wil eigenlijk niet smeren tot zeker is dat het een sarcoïde is.

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:09

zo is dat ook begonnen bij mijn paard.dik een week later stond hij in de kliniek voor een operatie groeide heel snel bij hem. bij hem zat het op zijn koker. was een sarcoid