Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Wellicht heeft hij liggen rollen in een plantje wat dit veroorzaakt.
Hier soms ook bij de paarden wanneer we ze van de wei halen, het trekt dan na een dag of 2 dagen helemaal weg
ellepel schreef:Ja netelroos,ook wel urticaria genoemd duidelijk![]()
Ja kan door van alles komen en kan ook heel goed komen van iets waar het paard vroeger wel tegen kon en nu niet meer.
Het zit voornamelijk aan de onderkant zie ik,dan zou het ook kunnen komen van liggen op iets wat Triggert,kan planten zijn,gras,stro…van alles,nieuw zand in de paddock?
Maar het kan ook een reactie zijn op het liggen zelf.
Soms geeft die druk op de huid dan ook een allergische reactie.
Dan heet het dermografisme( heb ik zelf,vandaar dat ik het noem)
Sabbientje schreef:die van mij had zo'n reactie na een buitenrit. Waarschijnlijk was ze flink gestoken door allerlei steekbeesten.
Volgende dag was het weg, maar in de weken erna iedere keer opnieuw bulten.
Tot ze vorige week ineens met een hele dikke bult op haar wang stond.
DA erbij.
Die heeft haar een spuit prednison gegeven.
Sindsdien staat ze in een vliegen pyjama ingepakt. Nog een paar bultjes gehad op plekken waar de deken niet kwam. Had een deken met losse hals die een open ruimte gaf bij de schoft. Dat vastgezet en sindsdien gaat het gelukkig goed.
Er zijn momenteel heel veel steekvliegen/muggen en een deel heeft ook nog eens het blauwtong virus bij zich. Paarden worden daar niet ziek van, maar het zijn toch extra gifstoffen.
branki schreef:ElCamino schreef:Wellicht heeft hij liggen rollen in een plantje wat dit veroorzaakt.
Hier soms ook bij de paarden wanneer we ze van de wei halen, het trekt dan na een dag of 2 dagen helemaal weg
Dat denk ik niet. In de wei rolt hij bijna nooit. Dat doet hij liever in het zand van de paddock.
En in februari heeft hij het ook gehad. Toen kwamen ze niet in de wei, alleen in de paddock.
Maar toch bedankt voor de tip.