Ik ben opzoek naar ervaringen, en ik wil graag mijn verhaal even kwijt

Ik heb een fjord van 7 jaar oud, op buitenrit struikelt hij regelmatig, alleen in de stap en nog nooit in draf of galop. In de bak struikelt hij eigenlijk nooit.
Op buitenrit struikelt hij soms kilometers lang niet en dan ineens een paar keer weer wel. Meestal is dit op een onregelmatige ondergrond maar soms ook op wat voor mij een vrij vlakke ondergrond lijkt. Een aantal maanden geleden ben ik samen met hem gevallen toen we door vrij mul zand stapten. Het ging echt in slowmotion, dat zei een vriendin die erbij was ook. Hij struikelde, wist niet hoe hij zichzelf moest herpakken en ging er maar bij liggen.
Ik heb hierna de osteopaat en de zadelpasser laten komen. Hierna werd het echt stukken beter en struikelt hij al veel minder op buitenrit.
Tot vandaag, hij was al paar keer gestruikeld maar niets anders als anders. Tot hij op een vrij recht pad kwam en struikelde en zich weer liet vallen. Hierna niks aan de hand en nog zeker 8 km gereden zonder ook maar 1 keer te struikelen. Naderhand nogmaals z’n benen gecheckt, niet warm en niet dik en hij liep gewoon goed en niet stijf.
Omdat ik een overbezorgde paardenmama ben

Ik lees zelf veel over artrose maar dan zou hij toch ook in de bak, aan de hand of in de wei moeten struikelen?