Ik heb:
- PRE merrie die beleerd wordt nu en dus laag in training staat
- PRE merrie in revalidatie dus ook laag in training en snel terug valt in conditie
- Welsh A merrie die dik wordt van de lucht en een verleden met HB heeft. Zij kan absoluut niet tegen luzerne
- oudere haflinger dame die snel te mager wordt en een hb verleden heeft. Zij heeft een duidelijke behoefte aan meer eiwit.
Ze krijgen semi-onbeperkt hooi (ik weeg af, dat is bij de volgende voerronde dan net niet op. Ze krijgen zo'n 33kg per dag) en leven 24/7 in een paddock. Verder voer ik momenteel Vitalbix Daily complete met timothee en agrobs Alpengrun muesli, maar met dit hooi komen ze daar niet mee uit. Plus dat de haflinger het er dus niet fijn op doet.
Maar ja... wat nu? Bij voorkeur voer ik geen kilo's voer. Ze krijgen nu 1x per dag voer wat ik op zou kunnen schalen naar 2x als ze echt grote hoeveelheden moeten krijgen. Vanwege de sobere rassen en hb verledens uiteraard liefst zo min mogelijk suiker/zetmeel, maar het moet in de puzzel wel allemaal passen.
Wie heeft er een goed idee? Ik sta open voor meerdere soorten voer voor de kudde, wel voorkeur voor de PREs op hetzelfde want die eten samen en delen graag