Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPearl schreef:Ik ken een paard wat rondjes door de wei gaat lopen als hij koliek heeft. Niet rollen, bijten/trappen naar zijn buik etc maar gewoon nonstop rondjes lopen. Normaal de grootste knuffel maar tijdens koliek loopt hij ook langs je heen..
Wintu schreef:Mijn oude paard zag destijds ook nog erg weinig en durfde niet te gaan liggen in de kudde. Er liep een merrie bij, waar ze het niet mee kon vinden. We hebben er toen een draad tussen gezet, zo stond ze apart, maar toch samen en toen ging ze liggen en nam ze haar rust. In de groep was ze juist dan onrustig, omdat ze wilde liggen, maar niet durfde.
Marije_jiplover schreef:Bij ons doen sommige paarden dat als er horzels vliegen, die grote insecten die eitjes aan de benen kleven.
Daar is het nu echt de tijd van het jaar weer voor.
Heb er al meerdere paarden flink voor aan het rondjes rennen gezien, waar andere paarden het geen zak interesseert en ze die eitjes gewoon laten leggen.
Ze maken een indringend zoemend geluid en hier kunnen sommige paarden echt ontzettend geïrriteerd van raken.
ellepel schreef:Mijn oude merrie van 31 loopt elke avond rondjes.
Echt rondje na rondje, hele kilometers.
Komt bij haar echt van de vliegen.
Lekker laten gaan. Goed voeren
Ik maak me er niet druk om eigenlijk …die extra beweging is goed voor haar
Lianne007 schreef:senna21 schreef:Welke regio? Zijn er ook wolven in dat gebied?
Oost Groningen, hier weinig tot geen meldingen. Ik hou de wolven Whatsap groep in de gaten .
Ik dacht hier ook aan naast koliek, ik vind hem te druk voor koliek .
Geschrokken en iets gezien . Loopt steeds wat zelfde rondjes .
Kasmir schreef:Ik denk ook aan knutjes, die komen in grote getalen in de schemering. Vliegendeken en vooral de buik bij de uiers goed in sprayen is zeker de moeite van het proberen waard.
Gebruikers op dit forum: 7September, ardanwan, Fritsfrats, GoogleAdsense, Johnie, kimwilliam, Knoek, Loe_Loe, Meert, monsera, Suzysuze, Tabbladen, wilmameer en 67 bezoekers