Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:10ml per emmer van 10 liter![]()
En na exact 10 dagen moet je het herhalen (ivm de levenscyclus van de mijt).
Hoe vaak wordt hij behandeld met sebacil? Het klinkt een beetje alsof de mijten resistent zijn geworden. En dan wordt het tijd voor een ander middel. Ik heb zelf goede ervaringen met Cydectin Pour On. Is ook nog eens makkelijker aan te brengen.
Te veel wassen is inderdaad niet goed. Betadine shampoo droogt de huid flink uit, met als gevolg meer schilfers en kloofjes en wondjes.
Hoe wordt het paard gevoerd? Dat kan ook veel schelen. Zo krijgt mijn tinker direct jeuk en dikke benen van voordroog.
Amethyst_ schreef:8nnemiek schreef:10ml per emmer van 10 liter![]()
En na exact 10 dagen moet je het herhalen (ivm de levenscyclus van de mijt).
Hoe vaak wordt hij behandeld met sebacil? Het klinkt een beetje alsof de mijten resistent zijn geworden. En dan wordt het tijd voor een ander middel. Ik heb zelf goede ervaringen met Cydectin Pour On. Is ook nog eens makkelijker aan te brengen.
Te veel wassen is inderdaad niet goed. Betadine shampoo droogt de huid flink uit, met als gevolg meer schilfers en kloofjes en wondjes.
Hoe wordt het paard gevoerd? Dat kan ook veel schelen. Zo krijgt mijn tinker direct jeuk en dikke benen van voordroog.
Naar mijn idee wordt de sebacil niet zo strikt om de 10 dagen gedaan. Dus wellicht dat het daardoor ook moeilijker bestreden wordt.
Qua voer weet ik het niet exact, maar weet dat ze vrij arm hooi krijgen, muesli en bepaalde natuurlijke supplementen.
De tip van niet te vaak wassen en het andere middel neem ik ter harte. Bedankt!