Tussenpees blessure, hoe ging jullie herstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Tussenpees blessure, hoe ging jullie herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 14:36

In dit bericht wil ik vragen of jullie je ervaringen willen delen met mij over het herstel van een tussenpees blessure. Hoe zag jullie herstel eruit? Was dit aan het begin minder als de verdere periode? Wat ervaarde jullie? Wat voelde jullie met rijden?

Voor de goede orde. Ik ga in september weer een echo maken van de pees. De dierenarts is op de hoogte van de situatie. Het advies is dus al gevraagd bij de dierenarts.

Chablis heeft een tussenpees blessure rechtsachter. Ook heeft hij daar artrose in het si, is hij voor ingespoten en heeft hij speciaal beslag. Ik doe er alles aan om hem te helpen bij herstel. Na de laatste echo mocht ik weer gaan opbouwen. Deze was namelijk goed. Helaas blijft hij de eerste 3 lange zijdes niet helemaal lekker/wat stijf. Daarna vlakt dit af en is hij wel zuiver. Hij heeft ook dagen gehad dat hij wel volledig zuiver was. Ik ben nog bij het eerste gedeelte van het opbouw schema (5 min stap 1 min draf en dat 4 keer in totaal 30 min). We zijn nu 7 weken verder. De stijfheid iets verkort lopen kan mogelijk ook vanuit de artrose komen. Hij is vanaf het begin niet verslechterd, maar ook niet verbeterd (op die paar keer volledig zuiver na).

Ik hoor graag jullie ervaringen!