Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Pezen zijn niet doorbloed, daarom genezen ze ook langzaam.........De vraag is dus of bloedzuigers daar iets aan kunnen veranderen. Ik ken meerdere mensen die bloedzuigertherapie hebben gedaan voor verschillende problemen ( hoefbevangen en artrose). In beide gevallen hielp het......even. Bij hoefbevangheid kan ik me voorstellen dat de druk, tijdelijk, verdwijnt maar het paard in kwestie is uiteindelijk ingeslapen. Het paard met artrose is nu meer grasmaaier dan rijpaard. Ik heb er dus vraagtekens bij; bij sommige kwalen zal het zeker helpen. In mijn ervaring is er maar 1 genezing mogelijk bij peesproblemen en dat is, langdurige, rust. 6 maanden tot 1 jaar op de wei zonder belasting. Zo is zelfs mijn oudje, toen al ruim 20, genezen van zijn peesprobleem.
xxxmh schreef:Die van mij mag de wei niet op dus dat is lastig. Wordt ook snel dik en hoefbevangen dus moet het wel paardwaardig blijven. Vandaar na 4 maanden rust scannen en als er niks verbeterd is dan laat ik haar denk ik gaan. Ga er ook vanuit dat het niet goed komt doordat de dierenarts heeft gezegt prognose slecht en waarschijnlijk einde gebruik.
littleroosie schreef:Heb je naast de bloedzuigers ook aan lasertherapie gedacht?