Ontzettend bedankt voor de geruststellende reacties, die heb ik heel erg gewaardeerd.
Ik was zelf best een beetje van streek en overprikkeld en jullie reacties hebben me geholpen om zelf wat te kalmeren.
Vanmorgen heb ik toch voor de zekerheid de dierenarts weer gebeld. Gisteravond kneep ze weer haar hele oog dicht en er vloeide veel traanvocht uit en dat in combinatie met het feit dat ze een few spot Appaloosa is (hoger risico op uveïtis), wilde ik toch dat de dierenarts er even naar zou kijken.
Vanmiddag is hij geweest (deze keer een man op leeftijd, helemaal type Dr. Pol
) en met een lampje heeft hij naar beide ogen gekeken. Er was geen ernstige beschadiging te zien aan haar linkeroog, maar hij heeft wel een injectie in haar oog gezet en we moeten de komende dagen blijven druppelen met de huidige oogdruppels.
Vanavond zag haar oog er al weer bijna helemaal normaal uit. Ze heeft een vliegenmasker dat ze nu dus van 's morgens tot 's avonds op heeft en daar is ze zichtbaar blij mee. 
Ik ben blij dat ik dit topic geopend heb, dat de dierenarts geweest is en dat het dus gelukkig allemaal blijkt mee te vallen.
Hopelijk eind goed, al goed!