Pony met dikke kaak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flintstones

Pony met dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 20:43

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is er mee uit de wei gekomen. Eet normaal en is er niet echt gevoelig op.
Afbeelding

Hutcherson

Re: Pony met dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:51

Oef, dit zou ik heel even twee dagen in de gaten houden. Indien niet weg of slecht eten/drinken dan even DA bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:51

Is het hard of zacht?

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 20:53

Hutcherson schreef:
Oef, dit zou ik heel even twee dagen in de gaten houden. Indien niet weg of slecht eten/drinken dan even DA bellen.

Mocht hij morgen idd niet meer eten of drinken of mocht het maandag niet beter is gaan we idd de da bellen

BigOne schreef:
Is het hard of zacht?

Eerder zacht

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:10

Kan een bult zijn door een trap,of ergens tegenaan stoten….staan er andere paarden bij?
Zeker goed in de gaten houden of het snel wegzakt en anders zeker maandag contact opnemen met een arts.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 21:16

ellepel schreef:
Kan een bult zijn door een trap,of ergens tegenaan stoten….staan er andere paarden bij?
Zeker goed in de gaten houden of het snel wegzakt en anders zeker maandag contact opnemen met een arts.

Staat er eentje bij maar trappen niet gemakkelijk naar Elkaar (maarja je weet maar nooit
We gaan het zeker goed in de gaten houden en Indien nodig maandag da bellen (of als het Morgen erger is of hij echt niet meer eet Morgen al bellen)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:18

Kan ook nog een reactie zijn op een insectensteek, zeker als het zacht is, niet dikker wordt de komende dagen en eten en drinken gaat nog goed zou ik het zelf ook aankijken.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:00

Dit heeft mijn pony ook eens gehad, dacht toen idd van een insectenbeet. Was na een paar dagen weer weg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:11

Mijn pony had vorig jaar hetzelfde, ook neus wat verbrand. Ze was toen ook echt niet lekker. Bloedonderzoek gaf afwijkende waardes oa lever, dus of ze heeft toen een virus gehad of echt iets verkeerd gegeten (ook omdat ze dus verbrand was, terwijl het geen brandende zon was). Wellicht fototoxisch iets ofzo?
Afbeelding

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 15:54

Vandaag even wezen checken (ik kon gister niet) en het was al een heel stuk minder dik, eet nog altijd normaal
Laatst bijgewerkt door flintstones op 29-07-24 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:24

Fijn om te horen TS!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:13

flintstones schreef:
Vandaag even wezen checken (ik kon gister niet) en het was al een heel stuk minder dik, eet nog altijd normaal

Altijd bijzonder. Als je dier wat heeft wat anders is als anders dan check je toch extra, dan maak je daar toch tijd voor :o
Een dag overslaan is dan echt een no go

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 17:19

StalNollie schreef:
flintstones schreef:

Altijd bijzonder. Als je dier wat heeft wat anders is als anders dan check je toch extra, dan maak je daar toch tijd voor :o

Halve stal is uiteraard wel geweest (die had het zaterdag opgemerkt) en had me op de hoogte gebracht

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:26

StalNollie schreef:
flintstones schreef:

Dit komt echt heel erg oordelend over, was dat je bedoeling?
Soms is het beter om heel even je focus los te laten zodat je de dag erna juist verschil kunt zien. Zodat je juist ervaart of er verbetering in zit of dat de boel gelijk blijft.

Paar weken terug liep mn jonkie kreupel op het harde. Inloopstal vol geschept met zand en natgemaakt. Direct natuurlijk gecheckt op zweren, extra bekapt, extra kijken of ie nogsteeds kreupel liep, 4x per dag temperatuur voelen en pulsering maar niks van dat alles. Dus geen reden tot paniek. Uiteindelijk even een dag of 5 niks gedaan, los van even temperatuur voelen op de hoef. Gewoon even gelaten. Uiteraard ben ik er minimaal 3x per dag bij met voeren en ze staan in mn achtertuin maar niet meer gefocust op de kreupelheid en even laten lopen. Uiteindelijk liep ie zelf door de staldeur van het zand op het harde achter de kruiwagen aan en zag direct dat hij weer rad liep. Nog n dag gewacht en toen even gecheckt incl drafje. Was perfect weer en wat het was.... Geen idee!kan zomaar een steen onder zn hoef zijn geweest met racen.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:09

Weet niet of je in de bek / wang mag kijken. Ik heb er ooit een gehad die had er een enorme prop gras zitten :+
Tuinslang erin hangen of als je erbij kan met je vinger weg halen.

Hopelijk snel over

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:17

Hutcheron jij ging wel kijken en omdat je niks anders zag handelde je niet extra. Ts ging helemaal niet kijken, daar vind ik idd wat van.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 22:24

Voor de mensen die vinden Dat ik niet Ben gaan kijken even een uitleg.
Pony is niet van mij, is van andere mensen (die komen amper Lang verhaal) en heeft een halve stal die Elke dag komt en hem door en door Kent. Zij heeft hem uiteraard wel gecontroleerd die Dag Dat ik niet kon en heeft me op de hoogte gesteld met oa fotos.

Verdikking was na 4 dagen ook helemaal weg