Verschillende weeg meetlinten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duplo

Verschillende weeg meetlinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 17:09

Omdat mijn merrie wel wat mag afvallen en elke maand de wegen laten komen plantechnisch niet ideaal is voor 1 paard ben ik weer met een meet weeglint/weeg meetlint (welke :')) aan de gang

Nu weet ik dat er diverse in omloop zijn die volgens mij aardig kunnen verschillen. Heb ooit iemand voor voedingadvies langs gehad en dat Lint kwam vrij dicht in de buurt met wat de weging van de maand daarvoor had aangegeven terwijl het lint wat ik had anders aangaf.

Nu ben ik natuurlijk ondertussen vergeten welke dat was.

Dus vroeg ik me af of er meer mensen zijn die dit gebruiken en zoja welk merk?

Dit is de Horse health en dit is een omtrek van 178cm

Afbeelding

Mensen die voor mij willen kijken op een ander merk meetlint rond de 178cm?

Voor m'n gevoel is ze wel wat zwaarder namelijk

Marije_jiplover

Re: Verschillende weeg meetlinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:17

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:38

Ik zal ff moeten kijken, ik ben er verschillende, maar nooit met elkaar vergeleken.

Wat je paard precies weegt is nu ook niet enorm interessant, als je steeds het zelfde lint gebruik moet het minder worden als je goed bezig bent. Of je nu de kilo's of de cm aflees maakt dus ook weinig verschil.

Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/rWRQb0

5% korting bij Agradi met DENCI5

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:14

Welk lint je hebt is één, maar elke keer exact op dezelfde plek meten is twee :')
Ik heb vorig jaar op dezelfde dag als de weegschaal ook een lint gebruikt en ben toen gaan schuiven over het paard tot ik op hetzelfde uitkwam als de weegschaal. Dat was globaal de singelplek. Dus bij dat lint weet ik waar ik zou moeten meten.

Oy with the poodles, already

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 18:20

Dennis schreef:
Ik zal ff moeten kijken, ik ben er verschillende, maar nooit met elkaar vergeleken.

Wat je paard precies weegt is nu ook niet enorm interessant, als je steeds het zelfde lint gebruik moet het minder worden als je goed bezig bent. Of je nu de kilo's of de cm aflees maakt dus ook weinig verschil.

Ja klopt vandaar dat ik ook de cm's noteer maar omdat ik had onthouden dat er verschillende waren was ik vooral benieuwd naar de verschillen :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 18:21

Hilary schreef:
Welk lint je hebt is één, maar elke keer exact op dezelfde plek meten is twee :')
Ik heb vorig jaar op dezelfde dag als de weegschaal ook een lint gebruikt en ben toen gaan schuiven over het paard tot ik op hetzelfde uitkwam als de weegschaal. Dat was globaal de singelplek. Dus bij dat lint weet ik waar ik zou moeten meten.

Haha ja dat is ook weer zoiets, de combinatie van meetlint, foto's en singelgaatjes moeten iig een goed beeld gaan geven *\o/*

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:25

ik heb het meetlint van Pavo, en ik moet zeggen dat ik deze puur voor de cm omtrek gebruik.
ivm dat ik weet dat het bij mijn ras/paard in ieder geval niet klopt met het gewicht.
(quarterhorse hengst van 2 jaar weegt op de weegplaat 425 kilo terwijl het meetlint zegt rond de 350)

het Pavo meet/weeg lint geeft aan dat 178 cm omtrek 463 kilo moet zijn.

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
<3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie