Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Ja! 4 jaar geleden het si gewricht. Paard was toen 7.
Revalidatie traject gehad en daarna training aangepast.
Was de 800 euro helemaal waard.
Ook haar rug met meso therapie gedaan.
Vorig jaar controle erop. Geen verdere behandeling behalve goede fysio nodig gehad.
Oorzaak.
Paard met domme acties die in het circus thuis horen.
IcePrincess schreef:Mijn pony had een ontsteking van het gewrichtskapsel in zijn kogel en heb ik toen in laten spuiten met corticosteroïde (en hyaluronzuur als ik me goed herinner). Was 3 jaar geleden en heeft me in total toen zo'n 700 euro gekost. Maar dat was wel incl onderzoeken en extra bezoekjes aan de kliniek omdat hij zich misdragen had met verdoven en daardoor een bloeduitstorting in zijn been had die eerst weg moest trekken voor we verder konden met inspuiten![]()
Hij was toen 17 jaar, heel erg hoefbevangen gevoelig dus was best een groot risico en heel streng voer management van tevoren en erna. Boxrust was ook geen optie voor hem dus hij had een uitloopje. Na 8 weken was hij 'veilig' qua hoefbevangenheid, het ging heel goed met zijn herstel en hij mocht opbouwen naar onbeperkt hooi en terug de kudde in met meer ruimte. Vervolgens een paar dagen later met z'n allen door het draad gegaan en in de koeienwei beland waardoor hij alsnog hoefbevangen is geraakt. Hierna veel ups en downs gehad, zijn kogel leek goed hersteld maar hij mankeerde zoveel andere dingen dat hij na een jaar alsnog is ingeslapen dus ik heb geen idee hoe de injectie op de lange termijn gehouden zou hebben.
Mijn huidige pony (20+) heeft artrose in de hals en zou hiervoor begin dit jaar ingespoten moeten worden. Maar ivm andere medische aandoeningen durfde ik dit niet helemaal aan. Dus ik heb gekozen om de ontsteking te behandelen met high power laser therapie, is niet zo invasief. Begonnen met iedere week laseren en dat steeds iets verder afgebouwd. Totaal 5 of 6 behandelingen nodig gehad à 60 euro. Ben er heel tevreden over en als het een optie is zou ik weer liever eerst voor de laser kiezen, inspuiten kan altijd nog als het niet voldoende blijkt te werken.
flavlip schreef:Dankje voor je uitgebreide bericht. Wat ontzettend vervelend van je pony... Maar ja inspuiten is dus rust wel de bedoeling? Hoe snel merkte je zelf verbetering? Ik heb de dierenarts niet gehoord over laser als mogelijkheid en ze loopt echt heel slecht nu. Dus geef inspuiten denk wel een kans. Al mag ze niet meer bereden worden.
bastiaan02 schreef:Mijn paard heeft artrose in het hoefgewricht.Hij wordt nu 1x in de 4 jaar ingespoten. Soms moet ie dan 2x achter elkaar en dan doet ie het weer goed. En dat terwijl hij best forse artrose heeft.
Kosten zo'n 230 euro per keer.
SjonnieZ schreef:bastiaan02 schreef:Mijn paard heeft artrose in het hoefgewricht.Hij wordt nu 1x in de 4 jaar ingespoten. Soms moet ie dan 2x achter elkaar en dan doet ie het weer goed. En dat terwijl hij best forse artrose heeft.
Kosten zo'n 230 euro per keer.
Rij jij ook buiten, op ongelijke en soms harde ondergrond?
IcePrincess schreef:Mijn huidige pony (20+) heeft artrose in de hals en zou hiervoor begin dit jaar ingespoten moeten worden. Maar ivm andere medische aandoeningen durfde ik dit niet helemaal aan. Dus ik heb gekozen om de ontsteking te behandelen met high power laser therapie, is niet zo invasief. Begonnen met iedere week laseren en dat steeds iets verder afgebouwd. Totaal 5 of 6 behandelingen nodig gehad à 60 euro. Ben er heel tevreden over en als het een optie is zou ik weer liever eerst voor de laser kiezen, inspuiten kan altijd nog als het niet voldoende blijkt te werken.