Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Adjepatatje8 schreef:Is de onrust er altijd of op bepaalde momenten? Is er voldoende voer (en plekken met voer) aanwezig in de groep? Onlangs iets gewijzigd in routine of samenstelling?
Dino_xhi schreef:Er is steeds van alles aan de hand, maar soms wel met een paar weken ertussen. Wisselende groepen, of dan weer apart met draadjes ertussen en ook hele wisselende gezondheid van de paarden. Dus ergens daar ligt het probleem, maar waar…?
ellepel schreef:Ik ben wel benieuwd naar hoe groot de ruimte is waar de paarden staan.
Kun je dat beschrijven.
Hoe lang staan ze er, staan ze daar nadat ze uit stal komen.
wat voor voeding krijgen ze daar in de stal
Word er ook ruwvoer gegeven buiten.
Hoe word dat gedaan,hoeveel voerplekken zijn er?
En de samenstelling van de groepen natuurlijk.
Merries.ruinen,hoeveel,hoe oud?
ellepel schreef:Oké,als ik het goed begrijp gaat het dus om een groepje van drie ruinen?
Wat gebeurd er dan precies,wat is de onrust?
Brainless schreef:Dino_xhi schreef:Het jagen klinkt altijd heel heftig vind ik, maar er wordt door de jager niet gerend of gebeten/geschopt. Rustig achterna gestapt met boze oren houdt het bij op.
Dat is heel normaal gedrag,
Is niks om je zorgen om te maken.
ellepel schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat de paaarden verder doen kwa werk.
Word er op ze gereden, los werken?
ellepel schreef:Zijn ze vervelendop de dagen dat ze werken of juist op de dagen dat ze niet werken?
Ik heb een welshruin gehad die strontvervelend werd als hij niks deed,ging ook lopen klieren en jagen.
Gewoon op de wei,vol in het gras.
Drie rondje laten rennen in de bak.beetje hersenwerk en dan was het in orde.
Kan misschien zijn dat er toch dagelijks wat meer afleiding moet zijn.
Eventueel ook op de paddock wat hersenwerk aanbieden?( wat takken,kruiden,speelgoed etc)