Anastasia24 schreef:In gras zit eiwitten, fructaan en wat nog dus; Ja. Vooral kort gras. Als ze voernijd had toen ze bij jullie kwam zou ik niet minderen met hooi, wel armer hooi voeren en evt. een grasmasker op met gras. Ik zou zeker niet teveel te snel minderen, vooral als ze drachtig kan zijn. Even DA afwachten,
Cioccolato schreef:Maar veulen is net gespeend? Als ze drachtig is, wordt ze daar nu nog niet dik vak.
Ik zou van het gras af halen en gewoon 3 a 4 keer daags ruwvoer geven. Krachtvoer wat je nu aan vitamine doet. En de beweging die je nu geeft.
24 7 op gras gooien werkt averechts met op rantsoen natuurlijk. Dat is niet eens op rantsoen.
Cioccolato schreef:Niet onbeperkt eten.
Ik weet niet wat je opties zijn op de stalling.
Hoe is het weiland? Is ruwvoer nodig? Graasmasker. Maar wacht eerst de da even af en vraag wat opties zijn op je stal
Punz schreef:Als je merrie dit voorjaar gedekt zou zijn, dan is ze nu echt nog niet dik van een eventuele dracht. Dat zie je dan nog helemaal niet.
Ik wordt plaatsvervangend een beetje zenuwachtig van het dikker worden, dat is natuurlijk niet goed.
Hoe arm of rijk is het hooi wat ze krijgen? En hoeveel staat ze in de wei? Ik weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden zijn, maar ik zou echt gaan voor arm hooi en een graasmasker op in de wei. En misschien inderdaad savonds wel op stal met echt beperkt hooi, of graszaad hooi ( heeft heel veel minder voedingswaarde) . Niet onbeperkt. Heel veel sobere rassen ( zoals bijvoorbeeld mijn eigen Connemara's) kunnen daar echt niet tegen, worden daar echt veel te dik van.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot, daankuwel, JeRekers, LolaTFB en 21 bezoekers