Belangrijk:
Moet thuisbezorgen
Ik kan zo'n 5 tot 7 zakken tegelijk muisvrij opslaan.
Nu mij seniorpony van 31 echt geen kiezen meer heeft en hooi niet meer gaat (gras gelukkig nog een beetje), wil ik de mogelijkheid aangrijpen om zijn rantsoen onder de loep te nemen. En daarmee ben ik opzoek naar "iets" wat ik geweekt/slobbervorm kan voeren en wat ook nog als ruwvoervervanger kan dienen. Het liefst met zo min mogelijk luzerne, daar krijgt hij zomerexceem van

Op mijn lijstje staat al:
Hoveler senior cobs
hoveler senior cobs
hoveler orignal odie mix
Subli Seniores priores
Masters Senior Slobberbrok
Heeft bokt nog aan/afraders? Stukje kennis over welke voedingstoffen ect ik moet vermijden nu hij geen hooi meer kan eten om het uit te balanceren?
Voor mijn rijpaard ben ik er ook nog niet helemaal uit. Hij krijgt op zijn huidige stal verdeeld over de dag 1 schep standaard horsefood bix en voldoende voordroog, en daar doet hij het heel goed op, terwijl hij vroeger snel te mager werd (thuis en andere stallen). Bij mij thuis gaat hij over op veel armer graszaadhooi (onbeperkt), dus iets wat wel een beetje een dikmaker is, is niet verkeert. Maar hij is wel snel te druk/overprikkelt int koppie, dus extra energie is zeker niet nodig.