Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Als hij zich sterk maakt aan de hand kijk dan eens of het helpt om aan de andere kant te lopen. Mocht dat niet uitmaken: houd het halstertouw in de hand het dichtst bij je pony en je elleboog altijd naast zijn hals. Wanneer hij harder wil lopen dan jij goed vindt zet je je elleboog in zijn hals, buig je arm en trek je hand naar je toe. Zo vouw je de hals van de pony dubbel. Dan kan hij nog steeds hard lopen als hij wil maar hij kan zich niet meer sterk maken aan de voorkant. En als hij loopt loopt hij om je heen en niet bij je vandaan
Earth schreef:Ik denk dan altijd, wat zou een kuddegenoot hoger in rang doen bij hem? Juist, dan krijgt hij gewoon een optater..
Earth schreef:Ik denk dan altijd, wat zou een kuddegenoot hoger in rang doen bij hem? Juist, dan krijgt hij gewoon een optater. En je hoeft hem niet in elkaar te slaan, maar te lief zijn gaat niet werken.
Maar goed, timing is hierbij belangrijk, dus ik zou eens kijken of je iemand erbij kunt halen.
Shadow0 schreef:Earth schreef:Ik denk dan altijd, wat zou een kuddegenoot hoger in rang doen bij hem? Juist, dan krijgt hij gewoon een optater..
Ik denk dan altijd: wij als mensen zijn slimmer dus wat als wij het nou gewoon wat handiger en vriendelijke aanpakken? Paarden kunnen er vast wel tegen maar het is zo vaak helemaal niet nodig.
tamary schreef:Assertief zijn in de omgang met paarden is verstandig, agressief is niet nodig. Nogal wat mensen verwarren die 2.
Wat je vraagt kan je paard anders vraag je het niet. En daarmee is wat je vraagt ook nodig voor paard om te doen, allemaal jouw verantwoordelijkheid als leider. Ja, een goede leider luistert, maar stelt ook grenzen en neemt eindbeslissing over wat te doen en mag verwachten dat dat ook uitgevoerd wordt.
Gebruikers op dit forum: cissy, ClaudeBot, DieL_Zor, Lara_, Nicky1963, nummie en 14 bezoekers