Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Captain schreef:Is er natijd weer een scopie gedaan om te kijken of de maagzweer weg is?
Cchanny schreef:Ik kreeg toentertijd van de dierenarts als advies het supplement GastriComp te voeren van Phytonics.
Die van Vitalstyle heb ik ook geprobeerd, maar die vond ik niet voldoende werken.
Captain schreef:Dan heeft ze dus zeer waarschijnlijk nog maagzweren? Enige wat daar voor werkt is omeprazol eventueel in combinatie met maagbeschermers.
Cchanny schreef:Captain schreef:Dan heeft ze dus zeer waarschijnlijk nog maagzweren? Enige wat daar voor werkt is omeprazol eventueel in combinatie met maagbeschermers.
Inderdaad, als ze nog maagzweren hebt zou ik naar supplementen grijpen. Maar echt daadwerkelijk omaprazol.
MyWishMax schreef:Die supplementen hebben geen nut zolang er nog maagzweren zitten, dan heb je echt medicatie nodig. Pas als ze echt weg zijn kan je dingen zoeken om te ondersteunen, maar is ook vooral management. De kuren medicatie kunnen ook te kort zijn waardoor ze niet echt weg zijn.
Voor volbloeden hebben ze wel voer ontwikkeld special voor maagzweergevoelige dieren die moeten aankomen, maar niet gek worden. Het is prijzig, maar wel een stuk beter als vergelijkbare dingen die goedkoper zijn. Want die zijn stiekem helemaal niet vergelijkbaar. Gaat om Equi-jewel. Heb daar enorm goede resultaten mee gezien, echt een soort kuur en met echt onderzoek ontwikkeld. Niet alleen geschikt voor volbloeden natuurlijk haha
Verder voer ik zelf hartog digest bij nadat mijn paard in totaal rond de 50 uur gevast had vanwege operatie. Daar kreeg ze dus medicatie van kliniek en van ons die digest bij het voer om te voorkomen dag ze maagzweren zou krijgen. Daarbij ook supplement tegen stress want dat is 1 van de grootste oorzaken. Mensen kijken vaak alleen naar het voer, maar bijvoorbeeld stress is grotere oorzaak en te weinig voer maakt de kans groter. Maar zelfs als voer perfect is kunnen ze ze nog steeds krijgen door de stress.
Annemarievzr schreef:Ik heb Mastic Horse gegegeven en ben er erg tevreden over. Maar wat al is gezegd: dit beschermt, maar een supplement heelt niet. Verder hebben de meeste paarden, zelfs hoog in de training, niet echt superveel krachtvoer nodig (zeggen diverse DA's die ik in de loop der jaren hiernaar heb gevraagd). Maar dat moet je per paard bekijken.
Succes met de DA morgen!
MyWishMax schreef:Ik zou echt eens naar de Equi-jewel kijken. Hoef je weinig van te geven, ze worden er niet heet van, geschikt voor maagzweergevoelig om aan te komen en na een kuur waarbij ze op gewicht zijn kan je overstappen naar normaal voer wat leuker geprijsd is.
CarolinePro2 schreef:MyWishMax schreef:Ik zou echt eens naar de Equi-jewel kijken. Hoef je weinig van te geven, ze worden er niet heet van, geschikt voor maagzweergevoelig om aan te komen en na een kuur waarbij ze op gewicht zijn kan je overstappen naar normaal voer wat leuker geprijsd is.
Bedoel je equi-jewel als een kuur? Want ik lees dat het supplement is dus kan je naast voer bijvoeren? Ik lees goede ervaring over gastro/gut van Vitalstyle en dan in combinatie met equi-jewel?
Elisa2 schreef:Ik heb goede ervaringen met geweekte bietenpulp, daar zit pectine in wat goed is voor de maag in combinatie met Gastro + van Havens. Hier zit o.a natriumbicarbonaat in wat maagzuur neutraliseert.
Wel zoals andere al zeggen als aanvulling, zolang er actieve maagzweren zijn moeten deze behandeld worden met medicatie.
CarolinePro2 schreef:Hoi!!
Onderwerp zegt al wat! Mijn merrie is afgelopen maart geconstateerd met graad 3 maagzweer. Heeft maagzuurremmers en maagbeschermers gekregen. Ik zit met mijn handen in haren, welke voer is het beste wat ook eiwitten bevat, niet schadelijk voor maagzweer en wat haar ook energie geeft. Welke supplementen is goed? Ik zie door bomen bos niet meer.
Momenteel krijgt zij vitalbix breed en grow meer omdat ze ook gevoelig is voor afvallen en maar niet aankomt. Daarnaast deed wij supplementen van horseflex magnesium en maagbalans. Vorige week ermee gestopt en overgestapt op Kurasyn omdat ze helemaal vast zat qua spieren ( 2 maanden niet gereden ivm wachten op nieuwe zadel). Staat hele dag op het land, krijgt hooi en wordt 1x om 18 u gevoerd met wat je klaarzet.
Wat is beste qua voer om haar maag evengoed te beschermen en haar voldoende energie enz te kunnen geven? Hoe zorg ik ervoor dat ze aankomt? En met welke supplementen hebben jullie goede ervaringen?
Afgelopen weekend viel mij op dat ze weer lucht begint te zuigen nadat ze eten op heeft. Tijdje heeft ze niet gedaan.
Ze wordt getraind op M/Z dressuur niveau.
Ik hoor het graag!!
CarolinePro2 schreef:Captain schreef:Dan heeft ze dus zeer waarschijnlijk nog maagzweren? Enige wat daar voor werkt is omeprazol eventueel in combinatie met maagbeschermers.
Daar ben ik dus ook bang voor. Net DA gebeld, komt morgen. Ik twijfel heel erg. Begint weer lucht te zuigen na eten, opgetrokken buik, komt maar niet aan ondanks hele dag op land genoeg hooi breed en grow schep.
CarolinePro2 schreef:Cchanny schreef:Ik kreeg toentertijd van de dierenarts als advies het supplement GastriComp te voeren van Phytonics.
Die van Vitalstyle heb ik ook geprobeerd, maar die vond ik niet voldoende werken.
Ja die heb ik idd ook geprobeerd maar werkte voor mijn idee en gevoel niet.
Heb andere gezien Equine 74 of Mastic Horse