Kant en klaar alternatief fibrebeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floko

Kant en klaar alternatief fibrebeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-24 17:12

Ik ben voor mijn oudje op zoek naar een brok die hoog in eiwit is en laag in suiker en zetmeel. Ze doet het goed op fibrebeet, maar ik zoek eigenlijk iets dat niet geweekt hoeft te worden.
Alvast bedankt!

LadyFiesta

Re: Kant en klaar alternatief fibrebeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 17:36

Havens senior crumbs wellicht, moet je wel mengen met water maar is binnen 2 minuten klaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 17:42

Laatst bijgewerkt door ellepel op 13-07-24 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 17:47

Misschien subli dieet? Heb zelf niet vergeleken maar ik voerde dat omdat het relatief hoog in eiwit zat en lager in suiker

Hele mooi barock pinto te koop https://www.facebook.com/share/p/1EbKF1 ... tid=wwXIfr

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:46

Voermeesters rust en herstel?
Pavo weightlift?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:49

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:08

Moet het per se een brok zijn?
Marstall getreidenfrei of Pavo InShape zijn eiwitrijke muesli’s.
En als luzerne geen probleem is: gewoon een luzernebrokje, zoals die van Hartog.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:30

Krafft groove proteïne en krafft muscle up

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:14

Mariljo schreef:

Zou niet aanraden om een Scandinavisch merk te voeren in NL of Belgie. De vit/min balans in producten van oa Krafft is aangepast op het ruwvoer in Zweden & DK, en past totáál niet bij de behoeftes van paarden in NL. In Zweden zit er helemaal geen selenium in de grond, en bevat het kracthvoer oa extra selenium wat direct voor een 'overdose' zorgt bij NLse paarden, tenzij je je hooi getest hebt op selenium en andere mineralen en het daarbij past.

D&H CushCare past goed in je plaatje. Een heel zacht brokje dat je desnoods even kort kunt laten weken om er een slobber van te maken. Hoog in calorieën & eiwit maar laag in suiker & zetmeel. Eigenlijk een voer voor paarden met cushing / PPID maar ook hartstikke prima voor oudere paarden zonder deze ziekte.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:53

Piekosjj schreef:
Mariljo schreef:

Zou niet aanraden om een Scandinavisch merk te voeren in NL of Belgie. De vit/min balans in producten van oa Krafft is aangepast op het ruwvoer in Zweden & DK, en past totáál niet bij de behoeftes van paarden in NL. In Zweden zit er helemaal geen selenium in de grond, en bevat het kracthvoer oa extra selenium wat direct voor een 'overdose' zorgt bij NLse paarden, tenzij je je hooi getest hebt op selenium en andere mineralen en het daarbij past.

D&H CushCare past goed in je plaatje. Een heel zacht brokje dat je desnoods even kort kunt laten weken om er een slobber van te maken. Hoog in calorieën & eiwit maar laag in suiker & zetmeel. Eigenlijk een voer voor paarden met cushing / PPID maar ook hartstikke prima voor oudere paarden zonder deze ziekte.

Ik kreeg het aangeraden op de kliniek en mijn paard ziet er een stuk beter uit! En hoog in eiwitten, veel mensen kennen het niet dus vandaar dat ik het er op zet.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:22

De 18 plus deed bij mijn paard niets, die komt wel aan op de Vitalstyle young en breed. Is een muesli. Hoeft niet geweekt maar als je er water bij doet is binnen 5 minuten slobber

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:36

Ik heb de Pavo Inshape muesli nu. Is eigenlijk dieetvoer wat goed uitkomt bij mijn te dikke paard maar ik geef het vooral omdat het weinig suikers bevat en juist veel eiwitten, iets wat voor een PPIDer goed is. Kun je zo geven zonder te weken. Vind het wel een mooi product.

Ik combineer het soms ook wel met Fibrebeet (als hij schraler is of om zijn vieze supplementen te mengen). Met warm water is het in 15 minuten klaar dus als ik aankom maak ik het meteen dan is het vrij snel al te geven. Vaak is het na uitmesten al klaar. Mocht je geen warm water hebben, dan is een goede thermoskan een uitkomst. Thuis vullen met heet water, meenemen en op stal over het voer gooien. Dan is Fibrebeet echt nog prima te geven.

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:05

Pavo Weightlift.

Trouwens Fibrebeet hoeft maar 15 min geweekt te worden met warm water.

Ik maak het bijvoorbeeld thuis klaar in een emmertje. Is het precies klaar als ik op stal ben.

Anders eerst met warm water klaar zetten, paard poetsen, etc.
Kwartier is dan zomaar om.

Ik heb zelf het idee dat paard het warm ook lekkerder vindt.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:21

Marie111 schreef:
Pavo Weightlift.

Ik maak het bijvoorbeeld thuis klaar in een emmertje. Is het precies klaar als ik op stal ben.

Wat is jouw ervaring met weightlift vs fibrebeet? Ik geef nu fibrebeet aan mijn net iets te slanke kwpner maar ben ook benieuwd naar de weightlift

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:52

Ik voer beide aan mijn wat oudere paarden die veel afgevallen zijn door wat medische pech.

Ik vind zelf de weightlift het fijnste product, een van de twee oudere is een enorm moeilijke eter maar eet het heel makkelijk. Ik heb zelf wel ook echt een voorkeur voor het geven van droog voer inplaats van slobber dat scheelt denk ik ook. Daarnaast vind ik bij de fibrebeet de 1:3 verhouding lastiger, dat wordt toch al snel veel qua volume. Mijn paarden kunnen gelukkig nog goed hooi eten en gevoelsmatig is de weightlift dan minder vulling waardoor ze hopelijk meer hooi eten.

Mijn oudste paard is in 2,5 week 20 kilo aangekomen (hij is beide keren echt op de weegschaal geweest). Hij krijgt elke ochtend 1 schep weightlift + 1 schep hartog senior. En dan denk denk ik 2-3 dagen in de week nog fibrebeet meestal een 1/2 schep soms een hele. Als hij geen fibrebeet krijgt, krijgt hij zijn ‘normale’ krachtvoer (niet tegelijk met het ochtend voer). Paarden staan 24/7 in de kudde.

Mijn 3 jarige die goed op gewicht is voer ik dan weer wel graag fibrebeet als extra maar dat heeft ook een ander doel natuurlijk.

Some things are worth fighting for.
Wedros Z1+0 ~ Gerrit Z1+36 Z2+7 ~ Nava

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:19

lletam schreef:
Marie111 schreef:
Pavo Weightlift.

Wat is jouw ervaring met weightlift vs fibrebeet? Ik geef nu fibrebeet aan mijn net iets te slanke kwpner maar ben ook benieuwd naar de weightlift

Weightlift werkt beter (vinden wij) dan Fibrebeet.

We geven het beide. Om af te wisselen en doen het ook wel doorelkaar.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:57

Kijk eens naar Bonpard Senior. Sinds mijn oude pony met slecht gebit dit krijgt is hij zo enorm opgeknapt. Ik haal het altijd bij de dierenarts. Enige nadeel is dat het niet goedkoop is, maar ik hoef er nu inmiddels ook veel minder van te voeren nu hij netjes op gewicht is.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:42

Voordeel van weightlift lijkt me ook dat je het droog kunt voeren en er zitten gmo-vrij.
Alleen kun je er geen proefverpakking van krijgen en heb inmiddels al 6 zakken geopend voer staan...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie