Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Looooorr schreef:Goedeavond, ik weet dat dit een hele oude topic is maar ik dacht ik probeer het gewoon aangezien de mensen onder deze topic hele nuttige dingen hebben geplaatst.
Ik ga een paard aanschaffen en het paard waar ik bij ben gaan kijken vind ik helemaal geweldig ik ben al 2 keer komen rijden en de 3e keer hebben we hem gekeurd, klinisch en röngen nou kwam er uit dat hij een kleine OCD heeft bij zijn sprong waar hij absoluut geen last van heeft (de eigenaresse heeft hem een half jaar en hij heeft nooit slecht gelopen zegt ze)
Ik zoek echt een paard waar is af en toe een sprongetje mee kan doen af en toe kan crossen en verder recreatief kan rijden. Ik ben aan het overwegen om hem te opereren aan zijn OCD maar ik weet niet zo goed wat het handig is, enige tips. ☺️
Cioccolato schreef:Zegt de da dat hij er uiteindelijk wel last van gaat krijgen, of vermoedelijk nooit?
Als ze er uiteindelijk wel last van krijgen zou ik hem er zsm uithalen voordat hij schade aanricht. Dan is er dus al schade als hij last krijgt. Zonde.
Daarom vaak keuren als ze jong zijn, denk aan 2 a 3 jaar. Zodat ze voor arbeid geopereerd kunnen worden.
Als operatie verder goed gaat, kunnen ze gewoon alles weer doen na revalidatie.
BigOne schreef:Er zitten hier best veel mensen die ocd kennen en verstand van röntgen hebben, misschien kun je de foto plaatsen ( wel even naam kliniek weghalen natuurlijk) .
Looooorr schreef:Hallo, ga (misschien) een paard aanschaffen waar ik bij ben gaan kijken en vind hem helemaal geweldig ik ben al 2 keer komen rijden en de 3e keer hebben we hem gekeurd, klinisch en röngen nou kwam er uit dat hij een kleine OCD heeft bij zijn sprong waar hij absoluut geen last van heeft (de eigenaresse heeft hem een half jaar en hij heeft nooit slecht gelopen zegt ze)
Ik wil voornamelijk recreatief gaan rijden met het paard maar eens een parcour doen lijkt me ook leuk. Ik ben aan het overwegen om hem uiteindelijk te opereren aan zijn OCD maar ik weet niet zo goed wat het handigst is en of springen na de operatie nog kan (als de operatie goed is gegaan+ revalidatie). Graag alleen reageren met informatie alvast bedankt!
(Da zij dat opereren niet perse moet omdat hij nog geen last heeft)
KiKiDo schreef:Ik zou ook direct opereren om schade te voorkomen.
Meestal 2 weken boxrust en 4 weken aan de hand stappen. Kunnen jullie elkaar mooi leren kennen.
Het is wel de moeite waard om de prijzen van diverse klinieken te vergelijken.