Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:pfoee, het is nogal wat.
Op welk niveau reden jullie, en wat is je ambitie voor de toekomst?
Als het mijn paard zou zijn, zou ik hem met pensioen doen 24/7 de wei op, en verder geen behandelingen geven. Dan kan hij zelf kijken wat hij goed acht, en mocht hij dan echt kreupel blijven/pijn hebben, dan is het klaar. En wellicht loopt hij over een jaar goed zat om er wat recreatief mee te kunnen rijden.
Elisa2 schreef:Ik zou zo'n paard geen volledige rust geven, vaak wordt de artrose dan in rap tempo erger.
Ik zou ondersteunen met supplementen en lichtjes in beweging houden, bijv. iedere dag minstens 10 min stappen rechtuit. Bosritjes, niet te intensief, rechtuit. Niet teveel kleine circels draaien..
Floris2023 schreef:Elisa2 schreef:Ik zou zo'n paard geen volledige rust geven, vaak wordt de artrose dan in rap tempo erger.
Ik zou ondersteunen met supplementen en lichtjes in beweging houden, bijv. iedere dag minstens 10 min stappen rechtuit. Bosritjes, niet te intensief, rechtuit. Niet teveel kleine circels draaien..
Het is ook zeker niet het idee dat hij volledig op rust gaat. Hij staat 24/7 buiten, dus is in principe heel de dag in beweging, al is het maar voor korte stukken. We mogen gelukkig wel licht grondwerk doen. De weidegang situatie zal ook niet veranderen na de 6 weken en ook deze winter staat hij in principe een groot deel van de dag buiten.
Wat voor supplement raad je aan?