Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Zou toch best gewoon een virus kunnen zijn. Knapt ze wel op van medicatie? Zo, ja dan zou ik het nog even de tijd geven.
esthermiri schreef:Elisa2 schreef:Zou toch best gewoon een virus kunnen zijn. Knapt ze wel op van medicatie? Zo, ja dan zou ik het nog even de tijd geven.
Ze knapte iets op van antibiotica en koortsremmers, maar niet genoeg, dus het was meer symptoombestrijding nadat ze al slechter was. Dus helaas niet van de oorzaak.
De da gaf wel de optie om het af te wachten, maar met een hele grote kans dat het of erger wordt, of heel even weg is en dan verergerd terug komt, dus vind ik ook een beetje spannend. Al ben ik daar idd normaal wel van
esthermiri schreef:Elisa2 schreef:Zou toch best gewoon een virus kunnen zijn. Knapt ze wel op van medicatie? Zo, ja dan zou ik het nog even de tijd geven.
Ze knapte iets op van antibiotica en koortsremmers, maar niet genoeg, dus het was meer symptoombestrijding nadat ze al slechter was. Dus helaas niet van de oorzaak.
De da gaf wel de optie om het af te wachten, maar met een hele grote kans dat het of erger wordt, of heel even weg is en dan verergerd terug komt, dus vind ik ook een beetje spannend. Al ben ik daar idd normaal wel van
esthermiri schreef:Hoi allemaal,
Dierenarts wilde graag verder onderzoek doen, dus op naar de kliniek. Daar hebben we eerst een neusscopie gedaan. In haar neusholte was al necrotisch weefsel te zien. Maar er was nergens te vinden waar het vandaan kwam. Alle holtes zijn gecontroleerd en door naar haar keel, maar daar was niks. Doordat daar geen oorzaak maar alleen maar gevolg te vinden was, op naar de röntgen. Ook hierop, geen oorzaak. Wel wat rommelig boven de kant waar ze ook de neus uitvloeiing had maar niet te zien wat er precies zat. Uiteindelijk ook nog in haar mond gekeken, en geen bijzondere bevindingen.
Jet schreef:esthermiri schreef:Hoi allemaal,
Dierenarts wilde graag verder onderzoek doen, dus op naar de kliniek. Daar hebben we eerst een neusscopie gedaan. In haar neusholte was al necrotisch weefsel te zien. Maar er was nergens te vinden waar het vandaan kwam. Alle holtes zijn gecontroleerd en door naar haar keel, maar daar was niks. Doordat daar geen oorzaak maar alleen maar gevolg te vinden was, op naar de röntgen. Ook hierop, geen oorzaak. Wel wat rommelig boven de kant waar ze ook de neus uitvloeiing had maar niet te zien wat er precies zat. Uiteindelijk ook nog in haar mond gekeken, en geen bijzondere bevindingen.
Dit pik ik er even uit. Mijn ervaring met éénzijdige neusuitvloeiing is dat er toch iets met een kies bovenin mis is. Zou het kunnen dat de apparatuur van jouw dierenarts niet sterk genoeg is om dat duidelijk op de röntgenfoto te krijgen? In dat geval zou ik zeker naar Utrecht of een andere goed bekend staande kliniek gaan. Als je aangeeft dat er wat rommelig beeld aan de bovenkant waar de neusuitvloeiing is te zien is, dan maken ze vast eerst nieuwe foto's, voor ze een CT scan maken. En zijn er ook verdere foto's van haar hoofd gemaakt of alleen van het gebit?
Hoe eet ze de laatste tijd en drinkt ze normaal ( genoeg, niet meer soppen met haar voer dan voorheen, niet meer spelen met water dan anders, in plaats van drinken). Hoe eet ze haar hooi/gras en hoe eet ze eventueel haar krachtvoer?
Hoe is haar mest?
Petunia27 schreef:Ik zou kieswortel niet gelijk uitsluiten, ik heb twee kiezen van mijn paard moeten laten trekken waarvan de 2e ook niet gelijk zichtbaar was op de foto, maar bleek dus achteraf gespleten en al geïnfecteerd te zijn. Goede röntgenfoto's zijn dan misschien nog het overwegen waard tov ct scan. Ik heb goede ervaringen met Bodegraven.
juval schreef:Mijn eerste gedachte is ook gebit. Misschien door een tandarts laten controleren? zijn er foto's van de kaak gemaakt?
droes is uitgesloten?
esthermiri schreef:Had jou paard ook koorts daarbij? De da zei mij dat ze bij een kies probleem eigenlijk nooit koorts zien, dus dat dat niet helemaal paste, en na in de mond gekeken te hebben zag ze ook niks wat daar op duidde. Als jou paard wel vergelijkbaar was, is het idd wel een goede optie om daar ook verder naar te kijken
Gebruikers op dit forum: alexandras, Lau07, laura22, Majestic-12, Princesj, Ubermetrics, Vecar, YandexBot en 40 bezoekers