Bij terugkomst in Nederland zelf wezen kijken en ik kan mijn vingertop voor het ijzer op het uitstekende gedeelte hoef plaatsen.
Wat zou bokt doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Contemplate schreef:Waarom staat je pony op ijzers met zooltje? Hoefbevangenheid toevallig? Dan worden ijzer soms bewust zo of op andere manieren geplaatst om de teen van druk te ontzien. En waarom niet deze vraag aan jouw smid stellen, lijkt me de kortste route en ook heel interessant om de redenering van jouw hoefsmid te begrijpen.
Peelie schreef:Ik vind dit er helemaal niet raar uit zien met wat je verteld t.a.v. de blessure.
Hoe lang staat je pony nu op deze beslagronde?
Babootje schreef:Kan zijn dat je smid het ijzer wat naar achteren legt om de hoef beter te laten afrollen. En daarmee de pezen wat te ontlasten.
Verder vind ik de foto wat vertekend omdat de springschoen er nog omheen zit. Maar ik zou het idd maar eerst eens aan de smid vragen.
Babootje schreef:Kan zijn dat je smid het ijzer wat naar achteren legt om de hoef beter te laten afrollen. En daarmee de pezen wat te ontlasten.
Verder vind ik de foto wat vertekend omdat de springschoen er nog omheen zit. Maar ik zou het idd maar eerst eens aan de smid vragen.
Eatshay schreef:Je ziet aan de voorkant van het ijzer dat je smid daar ook gezorgd heeft dat je paard makkelijker afrolt. Mooi werk.
germie schreef:Het lijkt wel of er een achterijzer op de voorhoef geslagen is. Achterijzers lopen minder rond voor zeg maar zodat je nu een ander afrolpunt krijgt. Het kan werken, maar persoonlijk heb ik betere ervaringen met gewoon ijzerloos en regelmatig bekappen.
Het is overigens niet direct verkeerd werk van de smid zoals ik het zie. Maar veel smeden grijpen in mijn ogen soms wel heel snel naar ijzers.
germie schreef:Het lijkt wel of er een achterijzer op de voorhoef geslagen is. Achterijzers lopen minder rond voor zeg maar zodat je nu een ander afrolpunt krijgt. Het kan werken, maar persoonlijk heb ik betere ervaringen met gewoon ijzerloos en regelmatig bekappen.
Het is overigens niet direct verkeerd werk van de smid zoals ik het zie. Maar veel smeden grijpen in mijn ogen soms wel heel snel naar ijzers.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Liseef, Monique1963, Pessoa, roekes, Rupser, Temeraire en 20 bezoekers