Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Buiten de bandensporen om was de bodem nu misschien ook zwaar.
Longeren is misschien nog een beetje te veel van het goede geweest.
Mijn keus zou zijn om een paar dagen aan de hand te lopen met hem. Rechtuit , hierna langzaam aan het longeren oppakken of eventueel rijden.
Janneke2 schreef:In zijn algemeenheid kan een paard veel hebben.
Maar meestal als een paard struikelt, als in: het voorbeen landt even niet goed (op een ongelijke bodem oid) brengt hij in een reflex zijn hoofd omhoog om het zwaartepunt naar achter te brengen.
Zodat het vluchtdier op de been kan blijven.
Dat dat niet lukte zou mij de meeste zorgen baren.
mirim schreef:Ik snap je gedachtengang.
Maar longeren op een bodem waar de bandensporen in staan ( in mijn beleving is dan de bodem losgewerkt en mul / zwaar ) en dan verschillende overgangen maken van galop naar draf en andersom is gewoon redelijk zwaar tot zwaar voor een paard wat uit training geweest is.
En dan is rechtuit rijden terwijl je erop zit lichter.
En waarom zou een paard niet een keer zo uit balans zijn en struikelen dat hij niet direct zijn hoofd omhoog gooit om overeind te komen ? Je kan nu eenmaal lelijk vallen en een paard kan daar ook best even beduusd van zijn.
Is hij uit zichzelf omhoog gekomen of heeft hij hulp moeten krijgen ?
Janneke2 schreef:Onzin. Negeer dit, TS, ieder paard struikelt weleens en net als wij zijn ze soms niet snel genoeg om het op te vangen. Als het eenmalig is, zou ik me er geen zorgen om maken.In zijn algemeenheid kan een paard veel hebben.
Maar meestal als een paard struikelt, als in: het voorbeen landt even niet goed (op een ongelijke bodem oid) brengt hij in een reflex zijn hoofd omhoog om het zwaartepunt naar achter te brengen.
Celaeno schreef:Janneke2 schreef:Onzin. Negeer dit, TS, ieder paard struikelt weleens en net als wij zijn ze soms niet snel genoeg om het op te vangen. Als het eenmalig is, zou ik me er geen zorgen om maken.In zijn algemeenheid kan een paard veel hebben.
Gebruikers op dit forum: Ffion, IASCrawler, Jaydee_WP, SassyMoon, SharonIndezz, StefanieT, zonneglans en 6 bezoekers