Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Een scheur in een zeer grote, sterke spier erfelijk? Wellicht het feit dat bepaalde spiergroepen minder goed ontwikkelend, dat kan. Maar echt een defect in die spieren? Dat hoor ik dan voor het eerst als dat erfelijk is.
oji schreef:Hebben ze de slijmbeurs ook aangeprikt om te zien of er een bacterie inzit of dat de ontsteking irritatie is?
Kan nl ook dat de slijmbeurs een bacteriele infectie heeft en dat de irritatie van de pees een gevolg is van de ontstoken slijmbeurs.
Mijn paard heeft vorig jaar een ongeluk op de wei gehad en daarmee de hak heel naar opgengehaald. Hakbot en slijmbeurs zijn daarbij beiden geraakt en daardoor is er een bacterie in de slijmbeurs gekomen. Voor beiden was operatie de enige reële optie op volledig herstel. Achillespees was niet aangetast gelukkig.
Bij mij gaf DA ook aan, dat bij alleen inspuiten van slijmbeurs met ontstekingsremmers en ab de kans heel groot was dat het weer terug zou komen en de schade erger zou worden. Slijmbeurs is dus operatief helemaal gecuretteerd en daarna ingespoten. Bot is schoongeschraapt en al het aangetaste botweefsel verwijderd. Operatie was volgende week een jaar geleden en daarna heeft ie nog lang gerevalideerd, maar is nu helemaal okay en volledig belastbaar.
ElCamino schreef:Tja, ik heb er ooit 1 keer eerder van gehoord ( járen geleden) , paard knapte niet op (achillespees bleef stuk) en is ingeslapen.