Straalkanker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ficky

Straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 19:57

Hoi ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,ik ga bij stap 1 beginnen,ik heb een Arabier van 26 jaar al ,ik heb haar ook 26 jaar ,je snapt wel dat het een kindje van mij is ,ze heeft altijd aan huis gestaan ,veel buiten ,zeker ook in de winter ,maar door omstandigheden,was ik genoodzaakt een stal te zoeken,waar ze in de winter veel binnen staat,en in de zomer als het weer het toelaat dag en nacht buiten staat ,maar in de winter kwamen de problemen,zachte ,slechte,stralen ,wat ik maar moeilijk onder controle kon houden,een hoefsmid die hier op stal stond deed haar hoeven ,ze zijn zo achteruit gegaan,hij sneed de randjes weg ,en had geen idee gewoon,de dierenarts er 2 xbijgehaald ,rotstraal was de diagnose,maar omdat de stralen onrustig waren een prednison kuur gekregen en hyposin,werd iets beter maar ze werd zo wild ervan ,bijna niet te temmen,ja hier voelde ik mij niet lekker bij gewoon ,ze veranderde helemaal,maar nu een andere hoefsmid met ervaring rotstraal,en zei ?dit is straalkanker ,,ik heb nu gewoon mensen nodig die ervaring hebben hiermee,zij werkt met wesley de Candt samen ,maar ik hoop dat jullie tips hebben voor mij ❤️

Hutcherson

Re: Straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:43

Straalkanker is vooral een woekering van de straal en niet een tumor.
Kwestie van vaak bijhouden en goed behandelen met jodium, hypozin of iets anders dan de bacterien buiten houdt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:58

Als die persoon met Wesley samen werkt moet je gewoon haar adviezen volgen. Wesley is top en ik weet dat hij met de mensen waarmee hij samenwerkt erg nauw contact heeft. Zij krijgen dat wel weer goed!

Ficky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 07:57

Hutcherson schreef:
Straalkanker is vooral een woekering van de straal en niet een tumor.
Kwestie van vaak bijhouden en goed behandelen met jodium, hypozin of iets anders dan de bacterien buiten houdt.

U 1 x per maand nu de hoefsmid,en ben ook van binnenuit aan het werk met vitamine en helti horse zwarte komijn

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:51

Dan zal het verder gewoon tijd nodig hebben. De weersomstandigheden werken gelukkig mee (droge grond).

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:43

Mijn ervaring met straalkanker is van jaren geleden. Maar toen hebben ze op de kliniek onder narcose al het slechte weefsel weg gesneden en ijzer met platen er onder geschroefd. Zodat die platen er af konden voor verzorging. Weet alleen zo even niet waar ze om de paar dagen de stralen mee insmeerde, en dan flink watten er tussen en de plaat er weer op. Is weg gehaald en nooit meer terug gekomen. Ik denk dat je er anders niet veel mee kan want erger wordt het denk ik sowieso anders. Paard was wel iets jonger maar niet heel veel. Moet trouwens wel zeggen dat het bij dat paard heel erg was.

Ficky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 13:36

Mariljo schreef:
Mijn ervaring met straalkanker is van jaren geleden. Maar toen hebben ze op de kliniek onder narcose al het slechte weefsel weg gesneden en ijzer met platen er onder geschroefd. Zodat die platen er af konden voor verzorging. Weet alleen zo even niet waar ze om de paar dagen de stralen mee insmeerde, en dan flink watten er tussen en de plaat er weer op. Is weg gehaald en nooit meer terug gekomen. Ik denk dat je er anders niet veel mee kan want erger wordt het denk ik sowieso anders. Paard was wel iets jonger maar niet heel veel. Moet trouwens wel zeggen dat het bij dat paard heel erg was.

Bij haar valt het mee ,loopt ook niet kreupel ,zijn nou goed gekapt voor betere doorbloeding,

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:17

Wesley is echt top op dit vlak hoor! Hij heeft een heel hoog percentage herstel. Hij weet er heel veel van. Zelf geen ervaring mee gelukkig maar, maar een keer een lezing van hem gehad. Was echt onder de indruk van hem. Succes!

Ficky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 15:32

pluisje88 schreef:
Wesley is echt top op dit vlak hoor! Hij heeft een heel hoog percentage herstel. Hij weet er heel veel van. Zelf geen ervaring mee gelukkig maar, maar een keer een lezing van hem gehad. Was echt onder de indruk van hem. Succes!

Volste vertrouwen erin ❤️

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:39

Je hebt ook nog een aantal mooie producten van Unique-horn. HPE is dat geloof ik, maar dat weet Wesley of je bekapper wel. Dat kun je er op doen, trekt er super snel in. Helpt goed tegen rotstraal en straalkanker (wat eigenlijk geen kanker is, maar wel heel naar).
Het droge weer helpt wel mee nu gelukkig.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:13

Ficky schreef:
Mariljo schreef:

Bij haar valt het mee ,loopt ook niet kreupel ,zijn nou goed gekapt voor betere doorbloeding,

Dit paard was ook niet kreupel, had straalkanker aan 4 voeten. Ik denk dat je van de buitenkant niet kan zien hoever het naar binnen is gegroeid. En zo de stralen bij snijden wordt je met straalkanker ook niet vrolijk van want dat bloed als een rund en zie je nog weinig tot hoever het zit.