verzekering ja of nee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

verzekering ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 11:27

Ik heb nu een jonge Friese merrie die niet voor het geluk geboren is lijkt wel. Elke maand heeft ze wel iets. Van een fikse griep tot een al een paar keer goede open wonden van het spelen in de weide. en dan heb ik het alleen nog maar over dit jaar, vorig jaar laten we maar even =buiten beschouwing.

Nu heb ik voor haar een potje waar 2000 euro in zit maar die is rap leeg elke keer na de dierenarts weer moet komen om te hechten of spuiten enz.

nu is mijn vraag ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen zeggen jullie verzekeren of gewoon elke keer zelf het potje aanvullen ( wat op dit moment niet zo lukt omdat morgen weer de veearts komt voor een nare wond en een bult op dr been ervan)

en dan de verzekeringen, ik zie door de bomen het bos niet meer. ik wil dan dat ze verzekerd is tegen ongevallen als de veears moet komen en ongeschiktheid. Op papier hebben ze allemaal mooi verhalen met 10000 pakketten.

Kortom wat is jullie ervaring en bij welke verzekering hebben jullie welk pakket. Ik zou dr willen verzekeren voor max 5000.

hopelijk kunnen jullie mij door de bomen het bos weer laten zien haha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:20

Maak een lijstje van waar jij de afgelopen tijd geld aan kwijt was en bel de verzekeraars op met de vraag of zij dit soort zaken dekken, wat de poliskosten zijn en hoeveel er dan gedekt wordt.

Mijn ervan is dat de reguliere dingetjes vaak niet of nauwelijks gedekt zijn maar de zeldzame juist wel.

Daarvoor heb ik geen verzekering nodig...

Padoertje

Re: verzekering ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:25

Ik heb ze altijd bij Xcellent horse insurance gehad. Prima contact en betalen snel uit.
Toen mijn sportpaard ouder werd heb ik het verzekerde bedrag) dat wat je uitgekeerd krijgt bij dood/ongeschiktheid) verlaagd naar 4000. Dan is je premie een stuk lager en je kunt nog steeds tot 4500,- per jaar declareren. Wel opletten dat je dus ook extra verzekerd voor ziektekosten, anders kun je je DA kosten voor verwondingen etc. niet indienen.