Infrarood gaasvoering Premier Equine Nano-Tec ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yara_m

Infrarood gaasvoering Premier Equine Nano-Tec ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 10:00

Hoi allemaal,
mijn eigen paardje heeft helaas een lichte peesblessure opgelopen. Nu zag ik hier en daar wat staan over de "Infrarood gaasvoering Premier Equine Nano-Tec boots". Ik zou deze willen aanschaffen voor mijn paard, maar voordat ik dat doe zou ik graag wat ervaringen horen van anderen die deze boots ook hebben/hebben gebruikt.
Iemand die zijn ervaring wil delen?
Ik zou daar erg blij mee zijn

Groetjes, Yara

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:53

Infrarood licht = warmte. Infrarood is een term die een golflengte aanduidt, waarmee altijd licht in die golflengte wordt bedoeld. In het geval van infrarood is dat onzichtbaar licht.

Ik zou wel eens uitgelegd willen horen wat 'gaas', warmte en pezen voor fraais gaat opleveren.

Gaas en warmte gaat niet lekker samen, volgens mij - íets moet warmte ofwel produceren (dat hoeft niet bij benen, die doen dat zelf wel) ófwel vasthouden (dat doet gaas niet zo goed).

Warmte en pezen gaan echter sowieso niet samen.

Dus het idee van infrarood (=warmte) plus pezen (beschadigen door warmte) vind ik tamelijk raar.
Nog afgezien van dat het technisch nergens op slaat.

Dan de kreet: nano. Dat is gewoon een term uit de natuurkunde die 'heel erg klein' betekent. Nano-Tec betekent helemaal niets. Zelfs in je tandpasts zitten 'nano-deeltjes' en met een beetje pech heb je nano plasticdeeltjes als vervuiling in je bloed.

Kortom: een hoop bullshit marketing kretologie.

Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven. Als je iets helpends wilt doen aan deze peesblessure, is in volgende van wat bewezen verstandig is/werkt rust, gedoseerd stappen en evt lasertherapie of shockwave een goed idee.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:01

Ibbel schreef:
Dus het idee van infrarood (=warmte) plus pezen (beschadigen door warmte) vind ik tamelijk raar.

Pezen hoeven niet altijd beschadigd zijn door warmte. Een klap er tegenaan of ergens achter blijven hangen kan ook blessures geven.

Mocht je iets willen doen, dan zou ik eerder kijken naar de been stukken van Bemer. Dat is wel bewezen effectief.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:05

Lithya schreef:
Ibbel schreef:

Pezen hoeven niet altijd beschadigd zijn door warmte. Een klap er tegenaan of ergens achter blijven hangen kan ook blessures geven.

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat je pezen niet moet verwarmen, want daar beschadigen ze van. Dat ze ook door andere dingen kunnen beschadigen daar gaat dit niet over. Het gaat niet om spijkermatten die je om de benen zou moeten doen - waarvan iedereen precies hetzelfde zou zeggen: daar beschadigen pezen van.

En al beschadigde pezen ook nog eens beenbeschermers omdoen die in de naam suggereren dat ze warmte geven of vasthouden, is een nog onlogischer idee.