krachtvoer met hoog eiwit en vitamine E waarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PerleB

krachtvoer met hoog eiwit en vitamine E waarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 12:29

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar nieuw krachtvoer voor mijn paarden. Op dit moment krijgen ze de fibermix van Lannoo (+/- 1,6kg per dag) en uiteraad a volonte hooi . Ik vind dit echt super fijn voer, altijd heel tevreden over geweest maar het blijkt nu toch qua waardes te weinig te zijn. Suiker en zetmeel moeten laag zijn want ze worden beide te snel te dik.

Vooral de merrie heeft nood aan voer met meer waardes want zij valt elke keer terug in bespiering (qua bloed ect zit alles goed).

De fibermix bevat:
ruw eiwit 11,5%,
vitamine E 325 mg
suiker + zetmeel 12%
magnesium 3,1mg

Ik ben dus op zoek naar krachtvoer dat in waardes hoger ligt maar zetmeet+suiker evenveel of lager.

Denken jullie even met mij mij? :)

dankjwel!

snorkel1986

Re: krachtvoer met hoog eiwit en vitamine E waarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:34

Een beetje bodybuilding er bij geven van van mijten

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 12:38

snorkel1986 schreef:

Ja supplementen kunnen altijd maar ik wil een goede basis hebben in het krachtvoer

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:41

PerleB schreef:
snorkel1986 schreef:

Ja supplementen kunnen altijd maar ik wil een goede basis hebben in het krachtvoer

En een goede vit brok er naast?
Dat is voor mijn paarden voldoende voor 3x per week goed uurtje werk ( en dan word ze nog dik -O- ( wel onbeperkt goed ruwvoer met stro aangevuld en halve dag weide met gras)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:45

PerleB schreef:
Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar nieuw krachtvoer voor mijn paarden. Op dit moment krijgen ze de fibermix van Lannoo (+/- 1,6kg per dag) en uiteraad a volonte hooi . Ik vind dit echt super fijn voer, altijd heel tevreden over geweest maar het blijkt nu toch qua waardes te weinig te zijn. Suiker en zetmeel moeten laag zijn want ze worden beide te snel te dik.

Vooral de merrie heeft nood aan voer met meer waardes want zij valt elke keer terug in bespiering (qua bloed ect zit alles goed).

De fibermix bevat:
ruw eiwit 11,5%,
vitamine E 325 mg
suiker + zetmeel 12%
magnesium 3,1mg

Ik ben dus op zoek naar krachtvoer dat in waardes hoger ligt maar zetmeet+suiker evenveel of lager.

Denken jullie even met mij mij? :)

dankjwel!

Je kan even kijken naar MUESLI ACTIVE & PROTEIN van vitalstyle. veel lager in suiker en zetmeel wel alle toevoegingen qua vit E en andere vitamines en mineralen. En hoger in eiwit.

*edit typo
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 25-06-24 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:54

Als het puur eiwit is dat ze tekort heeft zou ik inderdaad gewoon wat sojaschroot of bodybuilder bijgeven ...

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:04

Pavo inshape, zit hoog in eiwit en laag in suiker en zetmeel. Heel fijn voer .

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:09

Vitalbix Balance+ muesli heeft ook een goed vitamine E gehalte. Wellicht interessant om naar te kijken.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:24

Marstall vito heel blij mee

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:38

Ik moet ook meteen aan de Pavo Inshape denken!

Ruw eiwit 23.5 %
Suiker 6 %
Zetmeel 3.5 %
Vitamine E 672 IE (1 IE = 0,67 milligram vitamine E, dus 450 mg)
Magnesium 0,15%

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:46

Cavalor vitamino is misschien wel interessant. Is een balancer en eiwitsupplement in 1.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 15:30

Wil je complete voeding, is Pavo InShape het hoogst in eiwit met 23,5%, bevat 672 IE vitamine E. Zelf vind ik de Marstall Getreidenfrei ook een mooi product, graanvrij en 16% eiwit, vitamine E kan ik niet vinden. Kan wel even op de zak kijken morgen, ik voer het zelf ook. VitalStyle heeft de Active & Proteïn met 15,2% eiwit, 200 mg vitamine E.
Hoeveel je er van moet voeren om ook volledig aan de vitamines en mineralen te voldoen weet ik niet, dat zou je even op moeten zoeken.

Wil je meer in het ruwvoer gaan zitten, dan zou ik luzerne overwegen met 20% eiwit. Luzerne heeft sowieso een hoog aandeel vitamine E. Coolstance Copra is ook een mooi product met 20% eiwit, wel geweekt geven. Maar zowel luzerne als Coolstance Copra zijn echt bedoeld naast voer dat volledig in vitamines en mineralen voorziet. Maridil Esparcette met lijnzaad en mariadistel is ook een heel mooi product als je geen luzerne wil voeren, met 16,7% eiwit.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:18

Cavalor silhouette is 24% ruw eiwit, 186 gram vrep, 11% suiker en zetmeel en 1200 mg vitamine e per kg. Kwa prijs ook goed te doen. Laag ook in energie, net als Pavo inshape.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:26

Mijn paard moet spieren opbouwen en op aanraden van de kliniek krafft groove proteïne en krafft muscle up besteld. Wat er aan vitamine e in zit weet ik niet want die geef ik altijd los bij van goldmedics, ook heel tevreden over. Het krachtvoer komt morgen pas binnen dus daar moet ik nog mee beginnen. In Brabant ook makkelijk te bestellen, omgeving Eindhoven.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:40

Zie dat voermeesters rust & herstel nog niet genoemd is, wellicht ook het bekijken waard.

Ik vind de Cavalor silhouette de mooiste waardes hebben.

snorkel1986 schreef:
PerleB schreef:

En een goede vit brok er naast?
Dat is voor mijn paarden voldoende voor 3x per week goed uurtje werk ( en dan word ze nog dik -O- ( wel onbeperkt goed ruwvoer met stro aangevuld en halve dag weide met gras)

Een beetje off topic, maar wellicht is juist dit de reden dat jouw paarden dik worden. Bij gebrek aan bepaalde voedingsstoffen, blijven ze instinctief door eten. Nog duur ook. Soms is verruimen van het rantsoen juist de sleutel tot een gebalanceerder gewicht.