Ik zit al te denken aan een osteopaat.
Eigenlijk ging het vandaag best goed en is ze redelijk rustig gebleven.
Ik heb haar een handje voer gegeven met haar medicijnen erover. De andere 2 de wei op laten gaan toen ze stond te eten. Haar hooi gegeven en meteen na haar brokken begon ze rustig aan haar hooi. Niet zoals gisteren trappen tegen de deur en hinniken.
Maar toen ik op een gegeven ogenblik (paar uur later) haar uit haar stal moest halen en in even in de andere stal moest zetten, toen begon ze... Hinniken, hinniken en hinniken. Ik stond intussen met mijn man hooi de zolder op te steken (vandaar dat ze uit haar stal moest, die zit namelijk meteen onder/voor de hooizolder en met het opsteken stoft het te zeer voor haar. )
Af en toe hoorde ik dan van de andere kant van de schuur (terwijl ik op zolder stond) een van de andere paarden antwoorden. Maar voor de rest bleef het rustig. Toen wij klaar waren, kwamen de 2 andere paarden vanzelf uit de wei, de uitloop op. Omdat ze lang genoeg van het verse lange gras gegeten hadden, hebben we de poort van de uitloop naar de wei dicht gemaakt en nu staan er dus 2 los in de uitloop en die kunnen dan 1 stal delen en de patient staat rustig in de andere stal.
Ik heb me nu bedacht dat ik haar overdag het beste in die stal kan zetten, die dus direct aan de uitloop ligt. Daar heeft ze het meeste contact met de andere 2 en kunnen ze door de tralies nog met elkaar in contact komen. S' nachts in haar eigen stal . Die ligt wat verder terug en daar kunnen die 2 anderen dan niet bij, maar ze kan ze wel zien.
Toen ik haar vanmorgen trouwens uit de stal haalde en 6 meter met haar naar de andere stal liep, toen liep ze echt heel slecht. Slechter dan ik haar ooit heb zien lopen. Alsof ze zo hard aan haar hebben zitten trekken en duwen dat ze nu echt veel (spier)pijn had. Pff, ben benieuwd als ik haar zometeen weer in haar eigen stal zet, of ze dan ook nog zo slecht loopt.
De uitloop bij mij aan huis is trouwens maar 9 bij ca. 7 of 8, dus niet echt heel groot. Ik zit nu te denken of ik haar daar niet gewoon op kan laten lopen.
Toen ik het bij de paardenkliniek tegen de VA had over los laten lopen op uitloop, toen heeft ze waarschijnlijk de uitloop bij de zaak gedacht. Die is vele malen groter, ca. 11 bij 30-40? meter op kleigrond. Daar kan ze nog een sprintje trekken, maar in de uitloop bij mij thuis niet. Dat is een verhard stuk voor de stallen. Ik denk dat ik het gewoon eens moet proberen.