Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Het is toch momenteel helemaal niet zo warm dat koud afspuiten nodig is? Ik vraag me eerder af of je er niet juist veel te snel mee bent waardoor het immuunsysteem een optater krijgt. Met eten, schoon water en desnoods wat extra electrolyten (te veel gaan ze ook van aan de dunne) komen ze dit nu prima door. Mij mij heb ik ze van de week zelfs onder een deken gezet want ze hadden het koud en liepen te hoesten met een snotneus.. koud afspoelen doe ik pas als het meerdere dagen 30+ is en dan nog meer om eventueel zand en zweet weg te spoelen ivm gevoelige huidjes.
Elisa2 schreef:Kan komen door veel en koud drinken, je zou electrolyten kunnen proberen of iets als groene leem wat een binder is en veel mineralen bevat. En juist niet teveel kou op zijn lijf, niet koud afspuiten maar altijd lauw of warmig, idem voor afsponzen.
Wat je kunt doen als het echt heel warm is, als hij een vliegendeken draagt is de vliegendeken nat maken en dan om doen.
Elisa2 schreef:Ja het probleem kan dan zitten in de temperatuursverschillen, sommige paarden en mensen zijn daar gevoelig voor. Maar misschien eens proberen of afsponzen beter werkt dan afspuiten. Wellicht maakt het geen enkel verschil maar het is wel de moeite om uit te proberen.