Ik heb een dierenarts langs laten komen, ik vond namelijk ook dat ze één achterbeen minder goed ondertrad. De dierenarts zag wel wat ik bedoelde en noemde het een 1/20 kreupelheid. Echo gemaakt, inderdaad een beetje rommelig, geen gaten of heftige dingen. Het zou snel moeten genezen.
en zo stond mijn jonge drukke merrie op staprust.. Na een controle bleek het nog steeds niet goed te zijn, maar er werd mij wel geadviseerd haar weer op te pakken om littekenweefsel te voorkomen en de pees weer wat te laten rekken. Ik voelde me hier niet goed bij. Keek haar kreupel, twijfelde en besloot om haar toch langer rust te geven. (Want als het eerst niet goed was en rust nodig had en nu ook niet goed is, waarom dan nu wel uitdagen op de volte?)
Gelukkig vond mijn paard er ook wat van en wilde toch graag een bezoekje kliniek en besloot op dag 1 van het weideseizoen een glijer te maken (video is wel viral gegaan op tiktok XD) Iets minder leuk dat ze daarna wel met een licht verdikt been stond en het was ook warm. (STRESS)
Uiteindelijk besloten naar een andere dierenarts te gaan, ingeladen en naar de kliniek. Met de carriere van deze dierenarts durf ik deze zeker te geloven. wat hij vertelde? Nou, paard is helemaal goed "Als je gaat wachten tot dit weg is dan ga je de komende 20 jaar niet rijden" oftewel hoort bij het paard. Ik liet hem de videos zien van februari toen ze in mijn ogen onregelmatig liep "hier kan ik echt helemaal niks mee .. je moet dit paard lekker oppakken, goed trainen zadeltje erop en spieren bouwen"
Ben ik even blij dat ik een second opinion heb genomen bij een andere dierenarts anders was ik nog steeds aan het stappen met haar... Echt zó zonde van mijn tijd en de opbouw. Heb de hele training van haar stil gezet hiervoor en nu loopt ze "Wel echt heel erg achter in spier en beweging in vergelijking met haar leeftijdsgenoten", aldus goede dierenarts. Beetje balen heeft gewoon 5 maanden stil gestaan voor saus

Hoe dan ook, ik ben blij heb weer motivatie en een paard dat iets mag doen, maar dierenarts nummer 1 hoeft niet meer langs te komen bij mij, die hadden het over "dit paard kan waarschijnlijk niet meer de springsport in hoor.. nee moeilijk met zo een pees .. moet maar hopen dat dit goed geneest, durf daar niet echt uitspraak over te doen".