Droes help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mimeil

Droes help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 16:45

2 maanden geleden heb ik een geweldige jonge fries gekocht. Toen we hem op gingen halen had ie wat neuavloeiing. We kwamen thuis en een dag later zeer hoge koorts en dikke snotte bellen. Dierenarts kwam en helaas hij heeft droes. Er is een neus swab gemaakt en positieve test op droes. Hij is flink ziek geweest en we zijn nu 8 weken verder en gisteren heeft de dierenarts het grote abces wat onderin z’n hals zit open gemaakt en er kwam een emmer pus uit.. arm arm dier.. maar nu komt het. Ik moet het gaatje openhouden en 2x daags met betadine oplossing de wond spoelen. 2x ging dit goed, en vanmorgen was hij het helemaal zat en wil niet dat ik het schoon ga maken en ga spoelen. En het punt is dat dit dus wel moet.. hebben jullie tips voor mij om dit toch voor elkaar te krijgen? Gelukkig loopt er een heleboel pus uit en is het abces al flink kleiner geworden. Alvast bedankt voor de reacties en tips!!

Kousen

Re: Droes help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:47

Ach wat naar, veel sterkte! Fijn dat het al op z'n retour lijkt te zijn.

Is het een optie om een praam te gebruiken? Eventueel kun je deze vrij makkelijk zelf maken met een houten stok, gaatje erdoor boren en een touwtje aan maken :) Dat hij het niet leuk vindt dat je moet spoelen lijkt me heel logisch, en ik ga ervan uit dat je bijvoorbeeld afleiden met voer al geprobeerd hebt. Is natuurlijk niet leuk, een praam, maar wel beter dan een abces dat door blijft etteren omdat je niet kunt spoelen.

mimeil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 19:49

Kousen schreef:
Ach wat naar, veel sterkte! Fijn dat het al op z'n retour lijkt te zijn.

Is het een optie om een praam te gebruiken? Eventueel kun je deze vrij makkelijk zelf maken met een houten stok, gaatje erdoor boren en een touwtje aan maken :) Dat hij het niet leuk vindt dat je moet spoelen lijkt me heel logisch, en ik ga ervan uit dat je bijvoorbeeld afleiden met voer al geprobeerd hebt. Is natuurlijk niet leuk, een praam, maar wel beter dan een abces dat door blijft etteren omdat je niet kunt spoelen.

Dank je wel voor de reactie en de tips. Klopt met voer geprobeerd. Ik lees hier op bokt veel verschillende meningen over het schoonmaken/spoelen. Ik kan niet met de injectie spuit bij het gat komen dan gaat ie door t lint. Gelukkig kan ik het wel met doeken schoonmaken de pus wat eruit gelopen is. En masseren vind ie gelukkig ook goed en dan loopt er een hele straal pus uit. De praam breekt ie doorheen. Hij is 3 jaar maar een buffel van 1.68 en sterk!! Poeh.. zal erg blij zijn als we hiervan af zijn..

Janneke2

Re: Droes help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:10

Hopelijk ten overvloede:
het juiste gebruik van de praam is als volgt:
Touw om de bovenlip, aandraaien ( ;(
hoofd naar beneden brengen - dier "valt in slaap" (endorfines) - ogen half dicht, oren 'op half zeven',
en dan kun je doen wat gedaan moet worden.
Na afloop kun je de bovenlip wat masseren om de doorstroming van het bloed weer op gang te helpen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:15

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:32

Wat Ruitje zegt. Even heel sneu, maar het is nog zieliger als het weer dicht gaat en langer duurt. Paard goed vastzetten aan de tralies, desnoods praam erom, zorgen dat hij niet kan gaan hangen, en spuit erin duwen. In dit geval is het letterlijk zo dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
Ik zorgde wel altijd voor een lauwe betadineoplossing, dat scheelt ook flink.
Daarna gelijk een appel in zijn mik en een aai over de neus.

Vind die vaginale douche hilarisch gevonden trouwens, ik gebruik het liefste een 20ml spuit.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie