Ongeopende zakken voer muis-veilig opslaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Ongeopende zakken voer muis-veilig opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 10:09

Hoe slaan jullie je ongeopende zakken voer veilig op, als je er eentje op voorraad hebt en de voerton vol zit? Ik heb het idee dat muizen of duiven of iets in ieder geval zit te knagen aan de nog dichte zakken. Ik had ze in kratten van Action, maar die zijn erg fragiel en zakken met het minste gewicht door. Misschien is een kussenbox een idee, maar vaak hebben die links- en rechts wel wat openingen, al is het maar om hem op te kunnen tillen.. iemand een idee?

carika

Re: Ongeopende zakken voer muis-veilig opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:17

Nog een voerton halen is het makkelijkste denk ik. Waarom is dat geen optie?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:20

Ik gebruik een oude kliko, daar kunnen een paar zakken in (uit mijn hoofd gezegd 5 of 6). De bakken van de Action heb ik ook wel gebruikt maar moeten inderdaad erg voorzichtig behandeld worden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:24

Ik heb in mijn voerhok een oude vrieskist (klein model) die staat uiteraard gewoon uit, maar daarin zet ik mijn ''go-to-voorraad''.

Als ik echt meer heb gehaald dan ik in 2 weken openmaak, dan zet ik het in de kelder van ons huis. Onze kelder is muisvrij :)
De ''lopende voorraad'' waar ik dagelijks uit schep die zit in kunststof bakken met deksel. Maar dat zijn echt loeistevige bakken.. Mijn moeder heeft die 15 jaar geleden eens via haar werk kunnen overnemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:27

Ik heb op mp ooit een houten deken kist op de kop kunnen tikken. Net zo groot als die voor tuinkussens. Maar dan dus wel helemaal dicht

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 10:33

carika schreef:
Nog een voerton halen is het makkelijkste denk ik. Waarom is dat geen optie?
Kan inderdaad, dan de zak daar in kiepen en dat dan als 'voorraadton'. Dan worden het wel erg veel tonnen haha. Een volle en een reserve voor balancer, muesli, slobber, ruwvoer.. dan zijn het al snel 8 tonnen? Eentje in gebruik, eentje op voorraad.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 10:34

Mizora schreef:
Ik gebruik een oude kliko, daar kunnen een paar zakken in (uit mijn hoofd gezegd 5 of 6). De bakken van de Action heb ik ook wel gebruikt maar moeten inderdaad erg voorzichtig behandeld worden.

Ook goed idee indd. En dan op z'n zijkant leggen om de zakken er uit te vissen? Is dat handig?

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 10:35

Akshay schreef:
Ik heb in mijn voerhok een oude vrieskist (klein model) die staat uiteraard gewoon uit, maar daarin zet ik mijn ''go-to-voorraad''.

Als ik echt meer heb gehaald dan ik in 2 weken openmaak, dan zet ik het in de kelder van ons huis. Onze kelder is muisvrij :)
De ''lopende voorraad'' waar ik dagelijks uit schep die zit in kunststof bakken met deksel. Maar dat zijn echt loeistevige bakken.. Mijn moeder heeft die 15 jaar geleden eens via haar werk kunnen overnemen.

Kunstof , als het dicht is, is het ook muisvrij. Is ook wel een idee. Heb je een voorbeeld van zo'n bak?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:39

Miss_Mii21 schreef:
Akshay schreef:

Kunstof , als het dicht is, is het ook muisvrij. Is ook wel een idee. Heb je een voorbeeld van zo'n bak?

het lijkt een beetje op dit:
https://www.manutan.nl/nl/mnl/voordelig ... gIUa_D_BwE

Alleen dan met losse deksels uit 1 stuk. We hebben verschillende afmetingen. Ma werkte toen bij een bedrijf waar medicatie werd verpakt voor de apotheken. Deze bakken waren de bakken waarin de (nog in dubbele zakken verpakte) losse pillen in zaten, dus het is niet iets wat commercieel verkrijgbaar is.

Belangrijke waarom ik zo blij ben met die bakken:
Deksels die goed afsluiten
Stevig
Stapelbaar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:42

Ik begrijp m'n auto momenteel als opslag. Dus ik stap iedere dag in een auto die naar kruidige grasbrok ruikt :')

Die van mij doen best lang met hun brok dus ik bestel eigenlijk altijd kort van te voren zodat het er snel in de ton kan.

Een vrieskist lijkt me ideaal

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:45

Je hebt ook dichte dekenkisten, misschien is dat een optie? Passen, als je een grote neemt, ook meerdere zakken in.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:45

Wij gebruikten vroeger ook een lege kliko. Die werd geleverd voor het inzamelen van GFT, maar daarvoor hadden wij een compostbak. Dus de GFT kliko werd in gebruik genomen als voerzakvoorraad!
Zakken die bovenin zitten kun je er zo nog wel uitvissen, anders inderdaad gewoon even plat leggen zodat je het er zo uit kunt schuiven. Met de wielen en de handvatten is dat een piece of cake :)

En anders inderdaad een oude diepvrieskist, die zijn er in diverse maten te vinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:51

c_alsemgeest schreef:
Je hebt ook dichte dekenkisten, misschien is dat een optie? Passen, als je een grote neemt, ook meerdere zakken in.

Staan er nog steeds genoeg van op mp zag ik net.

DuoPenotti schreef:
Ik heb op mp ooit een houten deken kist op de kop kunnen tikken. Net zo groot als die voor tuinkussens. Maar dan dus wel helemaal dicht

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:21

Gewoon een oude vrieskist. Je kan de zakken er rechtop in zetten. Je kan ze ook gewoon erin laten staan en uit een open zak scheppen. Scheelt tonnen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:25

Opslag in de auto kan ik ter zeerste afraden, bij mij kwamen de muizen gewoon in de auto. Kwam ik pas na een tijd achter. Wij hebben een soort grote vuilnisbakken waar precies 2 zakken inpassen. Maar in kliko kan ook. Vroeger hadden we een oude grote vriezer. Dat is het makkelijkst.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:34

Ik bewaar het in een oude diepvrieskist. Die uit staat uiteraard. :')

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:44

Euh gewoon alles in een kliko dus 4kliko's met meerdere zakken er in ( los gestort zak of 6/8 ) of kleinere kliko voor iets wat je minder gebruikt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:05

Wij hebben op stal ook een aantal oude kledingkasten staan en daar gaan mijn zakken voer in :j
Die kunnen zo dicht dat er geen muis in komt