Welke kliniek voor kreupelheidsonderzoek Noord-Holland.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxxmh

Welke kliniek voor kreupelheidsonderzoek Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 07:43

Mijn paard is sinds vrijdagavond niet goed, heel fijn als je op zaterdagochtend op vakantie gaat. Loopt linksachter niet lekker. Niet stok kreupel maar ook niet goed. Ze heeft een gal op haar been al jaren en daaronder reageert ze heftig op zei de stal eigenaresse en stalgenoot dus ga denk vandaag toch een kliniek bellen of ze volgende week kunnen langs komen. Dit is mijn eerste paard en 0 ervaring met klinieken gelukkig haha. Paard staat in Castricum (Noord-Holland). Iemand tips welke kliniek goed is voor kreupelheidsonderzoek?

Afbeelding
Oude foto maar hier zie je de gal en daaronder reageert ze dus.

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

Autumnn

Re: Welke kliniek voor kreupelheidsonderzoek Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:10

Ik heb goede ervaringen met Hollands Kroon en dan vooral met Willem. Sterkte!

Ghazella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:45

Ik heb ook goede ervaringen met Hollands Kroon, met Willem of met Bram. Succes!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:48

Hollands Kroon idd. Komen op locatie met echo en röntgen of je kan naar de kliniek.

Hard work pays off

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:09

Autumnn schreef:
Ik heb goede ervaringen met Hollands Kroon en dan vooral met Willem. Sterkte!

Willem is een heel kundige arts :j

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:08

Het wordt lekker eentonig, maar ik zeg ook Hollands Kroon.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 11:14

Dankjewel voor de antwoorden. Toevallig komt wolvega dinsdag op stal en kan ik er nog bij!

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:45

Ik wilde Wolvega aanraden. Die hebben net iets meer expertise op gebied van kreupelheid.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:00

Ik zie al goede suggesties. Ook een tip om niet heen te gaan is dierenkliniek Middenwaard als het om kreupelheid gaat.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:03

Hier ook Hollands Kroon en dan Bram :j
Kosten vielen me daar ook 100% mee

Igorette M ZZ-Licht +6
Instagram: @Kirrietje @Kirsten.Dressage

kvika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:00

stand van de hoef is ook vrij afwijkend zo op de foto te zien, kan er ook goed mee te maken hebben.
In Leusden zit de Hofstede, niet in Noord-Holland, maar wel echt een fijne kliniek.
Gert-Jan is een super Dierenarts die naar het gehele paard kijkt.
Daarbij is hij ook nog Osteopaat.
Mocht je een stukje verder willen rijden, is dat zeker de moeite waard.
sterkte met je paardje.

tja....

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 17:11

Afgelopen dinsdag is Wolvega geweest en helaas heeft ze een peesblessure aan de diepe buigpees die waarschijnlijk niet meer over gaat. Dierenarts raadde operatie af dus zet haar 3 a 4 maanden weg, ga wel laseren en stap 10 min op het harde, en laat haar dan nog een keer scannen en als er dan geen verbetering is laat ik haar inslapen.

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 17:12

kvika schreef:
stand van de hoef is ook vrij afwijkend zo op de foto te zien, kan er ook goed mee te maken hebben.
In Leusden zit de Hofstede, niet in Noord-Holland, maar wel echt een fijne kliniek.
Gert-Jan is een super Dierenarts die naar het gehele paard kijkt.
Daarbij is hij ook nog Osteopaat.
Mocht je een stukje verder willen rijden, is dat zeker de moeite waard.
sterkte met je paardje.

Denk dat het door de kant van de foto komt want ze heeft geen afwijkende stand.

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:09

Idd zo snel mogelijk beginnen met lasertherapie. Sterkte en beterschap!

Yedinja Beninja fan B.B. (Waander x Jurre) / Jieldou M1+2 (Menne x Jisse) / Amarins (Wibout x Tjebbe)

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 19:46

Barb schreef:
Idd zo snel mogelijk beginnen met lasertherapie. Sterkte en beterschap!

Dankjewel! Maandag komt de mevrouw van het laseren en dan heb ik een intake en 1e laser behandeling!

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:47

Loopt ze dan ook echt heel kreupel? Ik vind inslapen wel heel heftig voor een peesblessure. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is maar ik zou haar lekker de wei op gooien en eind van de zomer weer een nieuwe echo maken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:38

Als je een paard 3 a 4 maanden rust geeft dan zit je vanaf juni toch ook in september/oktober tamarafloor? Dus volgens mij doet TS al precies wat jij adviseert en laat ze niet 'zomaar' inslapen zoals jij suggereert.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:46

Ik suggureer helemaal niks. Maar vind het wat snel om nu al te denken over inslapen. Eerst even kijken hoe het over een paar maanden is.
Ik probeer juist het positieve te zien.
Mijn oudje is al zo vaak opgegeven en krabbeld tot nu toe altijd weer op namelijk.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 21:20

De dierenarts gaf al aan dat deze bijna niet te genezen is. Een aangezien het een haflinger is die snel dik wordt als ze stil staat en snel hoefbevangen wordt is dat ook niet handig om zomaar een aantal maanden stil te zetten dus het is al duimen dat ze deze periode red. Maar geef het wel een kans maar ga ervan uit dat ik haar dit jaar moet laten gaan. En als over 3 4 maanden er wel verbetering is en het gaat goed met haar gewicht dan zet ik haar langer stil maar het is een paard wat graag werkt dus als de toekomst niet echt positief is en ze alleen maar op een zand paddock kan staan dan vind ik het ook niet helemaal paardwaardig. Het is een ander verhaal als ze op de wei kunnen maar dat kan zij niet.

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 21:21

TamaraFloor schreef:
Loopt ze dan ook echt heel kreupel? Ik vind inslapen wel heel heftig voor een peesblessure. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is maar ik zou haar lekker de wei op gooien en eind van de zomer weer een nieuwe echo maken.

Nu heeft ze pijnstillers maar daarvoor liep ze ene moment op 3 benen en ander moment redelijk oke. Been is ook niet dik of warm geweest.

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:57

TamaraFloor, pezen zijn heel slecht doorbloed, daarom lopen ze niet vaak duidelijk kreupel bij dit soort blessures. Dus je kan niet zomaar zeggen: zet het paard een half jaar op de wei en kijk dan weer. Meestal geven echo's wel duidelijk aan waar de blessure zit en bij goede apparatuur is ook te zien of het een oude blessure of een nieuwere is. Dat maakt vaak ook wel uit voor de prognose, net als de schade aan de pees en de plek waar de blessure zit. Aanhechtingsblessures zijn vaak lastig te genezen, omdat het bot dan vaak mee reageert en er dus ook een botvliesontsteking kan zitten. Als ze dan ook nog door de pijngrens heen gaan en gek doen heb je een blessure die verergerd is.

TS, balen van deze blessure, ik ga voor je duimen dat het toch geneest! Dat het laseren maar goed helpt en dat ze niet hoefbevangen gaat worden door de rust. Waar precies zit de blessure aan de diepe buigpees?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 22:03

Jet schreef:
TamaraFloor, pezen zijn heel slecht doorbloed, daarom lopen ze niet vaak duidelijk kreupel bij dit soort blessures. Dus je kan niet zomaar zeggen: zet het paard een half jaar op de wei en kijk dan weer. Meestal geven echo's wel duidelijk aan waar de blessure zit en bij goede apparatuur is ook te zien of het een oude blessure of een nieuwere is. Dat maakt vaak ook wel uit voor de prognose, net als de schade aan de pees en de plek waar de blessure zit. Aanhechtingsblessures zijn vaak lastig te genezen, omdat het bot dan vaak mee reageert en er dus ook een botvliesontsteking kan zitten. Als ze dan ook nog door de pijngrens heen gaan en gek doen heb je een blessure die verergerd is.

TS, balen van deze blessure, ik ga voor je duimen dat het toch geneest! Dat het laseren maar goed helpt en dat ze niet hoefbevangen gaat worden door de rust. Waar precies zit de blessure aan de diepe buigpees?

Dankje, ehmm weet het niet precies eigenlijk waar het zit.. op het verslag zal het wel staan maar in dierenartsen taal. Met het scannen was het net boven de kogel als ik het goed is maar op dat moment zakte de wereld onder m'n voeten vandaan..

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 11:01

Ja klopt. Ik weet even niet meer welke pees mijne toen had maar was in de kootholte. Ook daar was de prognose zeer slecht omdat daar ook het gewrichts vloeistof langs kwam.
Ze liep toen ook heel heel slecht. Toen had ik ook de keuze gemaakt als ze met een paar weken niet de helft beter loopt dan stop ik er mee.
Toen heeft ze speciaal beslag gekregen zodat de druk van die pees was en liep ze veel beter.
Die blessure is ook helemaal genezen. En zo heeft ze er nog wel meer gehad. Ook mijne is veel te dik dus ik herken veel in je verhaal hoor!
Mijn andere ben ik nu weer aan het opbouwen die had ik laten scannen omdat ze een lichte verdikking had wat niet weg ging. Nooit 1 pas kreupel gelopen.
Maar bleek toch het checkligament te zijn. Op de echo was mooi te zien dat er bloedvaten vlakbij zaten en dat was dus er gunstig.
Die pees zit natuurlijk veel hoger dus meer bloed toevoer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie