Tot ik vorige week maandag een telefoontje kreeg. Onze merrie had in de sloot gelegen en had een fikse wond net onder d'r schouder.
Ben er naar toe gegaan en wat ik daar trof, zag er niet heel goed uit. Een diepe snijwond tot bijna op het bot en haar been niet meer op kunnen tillen.
Dierenarts kwam net na mij en heeft haar naar de kliniek gestuurd, omdat hij het niet aandurfde haar te hechten.
Op de kliniek foto's gemaakt om te kijken of het elleboog gewricht onbeschadigd wad en of er geen breuken waren. Dit was gelukkig allemaal goed. De spieren die daar lopen waren net niet helemaal door en na een schoonmaakbeurt van een dik uur hebben ze alles netjes kunnen hechten.
Helaas heeft mevrouw zelf de drain eruit getrokken, waardoor er een paar hechtingen moesten worden losgemaakt om toch nog wat drainage mogelijk te maken. Helaas hebben afgelopen weekend alle hechtingen in de buitenste huidlaag het begeven, waardoor het nu weer een open wond is.
Tijd voor wat foto's:
Net op de kliniek

Na het schoonmaken

Netjes gehecht

Tijdens ons 1e ziekenbezoekje

Tijdens een volgend bezoekje

En een vergelijking van vorige week maandag tot en met vandaag.

We hebben haar vandaag weer opgehaald en de wondverzorging is nu 2x daags mijn taak. Ze is gelukkig heel makkelijk en dat maakt het schoonmaken een stuk makkelijker. En nu maar hopen en ons best doen om het zo goed mogelijk te laten genezen.......