Ik heb verschillende ervaringen ermee gehad, maar ik heb ze nog nooit laten uitsnijden. Een keer had ze een heel vage, ze was af en aan kreupel gedurende een maand. Toen heb ik fotos laten maken, en de dienstdoende arts was pas na uitverdoven overtuigd dat het in de ondervoet zat. Op de fotos was niks te zien, maar even later kwam er toch een zweer uit bij de kroonrand. Ze liep vrijwel direct weer goed.
Dan afgelopen winter waren de hoeven te kort geworden vanwege het schuilen op de stenen (stom, niet op tijd doorgehad) en vervolgens ging het stevig vriezen - pats hoefzweren in beide achterhoeven. Omdat ze wel erg zielig was hiermee heb ik haar een paar weken 24/7 hoefschoenen aangedaan. Toen de zweren loskwamen in de schoenen heeft ze enorm de huid kapot geschuurd gehad maar zijn in elk geval de hoeven weer wat bijgegroeid. Het was een zware winter
En dan vorige week had ze er toevallig een, ze wou niet alleen op stal staan dus ik heb haar voet afgespoeld en haar verder gewoon bij de rest gelaten. Deze zweer was er in nog geen 2 dagen uit. Ik vermoed dat het een klein restant van de zweer van van de winter nog was, want er is eigenlijk geen reden te bedenken waar ze er nu een van kan hebben opgelopen. Al kan ze misschien net raar op een steen gestaan hebben ofzo