Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolinePro2 schreef:Daihyo schreef:Geen voer meer geven waar gluten in zitten.
Voldoende ruwvoer, een balancer zonder granen en eventueel wat ander graanvrij voer ernaast.
Klopt!! Maar vind maar een voer waar geen gluten in zit! Agrobs balancer is besteld! Slueslimix schijnt glutenvrij te zijn ?
karuna schreef:Mijn tinker had een gluten/graan allergie. Hij kreeg het er alleen heel erg benauwd van. Het heeft veel veranderingen gekost. Zijn omgeving moest kwa bodembedekking graanvrij zijn (dus geen stro stallen rondom of zelf) en zijn eten moest ook volledig graan vrij zijn. Een graanhoudende brok gaf hem al een enorme benauwdheidsaanval![]()
Er is voldoende voer te vinden dat graanvrij is. Oa agrobs, equifyt hebben een lijn brok en slobber die destijds in ieder geval graanvrij was maar compleet. Voor de eiwitten en vetten ben ik destijds overgestapt als aanvul op lucerne en rijstbrokjes. Vooral de omgeving vrijhouden van was het lastigste. Geen stalgenoten treffen die brokjes of brood voeren. Of een knoeiende medeweigenoot waar die van mij een neus voor had om toch dat ene gevallen brokje te willen hebben.
Uiteindelijk heb ik hem los van anderen gestald, gezorgd voor een weigenoot met hetzelfde voerregime en vooral buiten gehouden met schuilstal waar hennepstrooisel in zat