Hoesten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woemp
Berichten: 467
Geregistreerd: 14-04-17

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 09:38

Hoi

Mijn paarden begonnen opnieuw harder te hoesten.
Ik begon het hooi dus terug te weken en eentje hoest niet meer.

De andere bleef hardnekkig hoesten, zelfs tijdens het grazen.

Ze zijn met een camera in de longen gaan kijken en hebben slijm eruit getrokken. Uit de resultaten kwam dat het geen virus of bacterie is. Ook het bloedonderzoek was goed.

Dus zeiden ze dat ik moest proberen om ander hooi te geven ( jopack horse dinner). Ze kunnen 24/24 buiten en in de stal liggen stalmatten ipv stro.

Nu hoest hij overdag niet meer als hij gewoon staat maar wel nog in het begin van de les. Hij laat er zelfs scheten bij.

De dierenarts is terug gekomen en ze zegt dat de longen niet slecht klinken ( hoort geen gekraak van longblaasjes) en als ik hem laat draven klinkt hij wel een beetje zwaarder bovenaan de luchtpijp maar dat herstelt zich snel.

Ze begrijpt niet waarom de lesgeefster aangaf dat hij nog zo hard hoest want zo erg klinkt het volgens haar niet. Ze heeft nu dilaterol (=ventipulmin) gegeven en dit moet ik elke dinsdagavond en woensdagochtend geven zodat hij voor de les woensdagavond beter zal lopen.

Ik lees hier echter dat de meesten gewoon een kuur van 10 dagen geven en ik moet het op deze manier doen. Heeft er iemand dit ook al zo gehad of geef ik beter een eenmalig kuurtje ?