Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 11:34

Er staat (vind ik) redelijk weinig informatie online over het laparoscopisch verwijderen van een eierstok, de revalidatie en kosten daarvan. Hopelijk kan ik iemand anders weer helpen met mijn verhaal, zeker aangezien Juul weinig tot geen symptomen had.

Sommigen kennen ons misschien nog wel van een tijd terug. Toen ik haar net had heb ik een topic geopend over hoe ze werd omgetoverd van mager scharminkel tot allround sportpony. https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2014863.

Nu zijn wij bijna 5 jaar verder en doet ze het nog steeds super goed! Toen ik haar kocht riep ik altijd dat ik een veulentje met haar wilde fokken. Dat idee was de eerste jaren naar de achtergrond verdwenen. Vorig jaar dacht ik er weer aan, maar was het helaas net te laat. Dit jaar zou het dan moeten gebeuren!

In maart heb ik een afspraak bij de dierenarts gemaakt om haar helemaal na te laten kijken. Juultje is inmiddels 15 jaar en heeft bij mij nooit een veulen gehad. De dierenarts gaf aan dat Juul in het verleden al wel een veulen heeft gehad en ook de scan zag er goed uit. Wij kregen groen licht!

Nadat ik groen licht heb gekregen ben ik de hengst gaan uitzoeken en alles gaan regelen rondom de inseminatie. Voor mij was dit de eerste keer en ik vond het allemaal niet zo makkelijk. Na heel wat uitzoekwerk was het allemaal gelukt. Begin april ging ik weer naar de dierenarts toe om haar hengstig te laten spuiten. Ik heb er bewust voor gekozen om haar hengstig te laten spuiten, omdat ik haar eigenlijk nooit hengstig zie. Achteraf zou dit al vragen moeten hebben opgeroepen.

Voordat Juultje hengstig werd gespoten, kreeg ze weer een echo. De dierenarts gaf aan dat zij op deze echo een afwijkend beeld zag. De rechtereierstok was groter dan de linkereierstok. De dierenarts gaf aan dat Juultje daardoor waarschijnlijk moeilijk hengstig te krijgen was, maar dat wij het via het hengstig spuiten konden proberen. Zo gezegd, zo gedaan.

Helaas reageerde Juul helemaal niet goed op het hengstig spuiten. Ongeveer drie kwartier na het hengstig spuiten begon ze overmatig te zweten. Het zweet droop letterlijk in straaltjes van haar lijf af! Ook was haar lichaamstemperatuur erg laag: 36.1. Ik heb haar twee keer getemperatuurd om te kijken of het wel klopte :+ . Ik was voorbereid op wat koliekachtige symptomen, maar niet op dit. In overleg met de dierenarts heb ik besloten om haar droog te stappen en het even aan te kijken. Ze keek wat suf uit haar ogen, maar at nog wel. Langzaamaan ging haar lichaamstemperatuur weer omhoog en werd ze steeds alerter. In de avond was alleer weer goed en de volgende dag was ze weer helemaal zichzelf. Wat het is geweest, geen idee.

Een kleine week ging voorbij en de volgende afspraak stond weer gepland. Juul was niet hengstig geworden en op deze echo was het afwijkende beeld nog steeds te zien. De dierenarts uitte haar vermoeden dat het om een (kleine) ovariumtumor (eierstoktumor) kon gaan. Om dit te bevestigen werd er bloed afgenomen. Als je komt voor een veulen en je van te voren groen licht hebt gekregen is dit natuurlijk een enorme domper.

De bloeduitslag kwam gelukkig redelijk snel en daarop waren verhoogde waarden te zien. De verhoogde waarden indiceerde dat er inderdaad wat zat. De eierstok moest er sowieso uit, ook als ik het idee van een veulentje fokken zou laten varen. Ik werd doorverwezen naar een kliniek naar keuze en koos voor DAP Emmeloord. De afspraak werd gemaakt voor 23 mei, maar ik moest haar 21 mei al naar de kliniek brengen. Telefonisch had Emmeloord al heel wat verteld, maar ze konden pas echt duidelijkheid geven over bepaalde dingen als ze haar zelf hadden gezien. Ik vond de tussentijd erg moeilijk. Er waren veel onzekerheden en veel vragen bleven onbeantwoord omdat het afhing van hoe de operatie verliep.

21 mei was het zover. De rit naar Emmeloord verliep soepel en eenmaal daar ging alles ook erg soepel. Nadat ik ons had aangemeld kwam er een arts naar ons toe. Wij hadden meteen een consult, waarbij weer een echo werd gemaakt. De dierenarts gaf aan dat de tumor ongeveer 5 cm groot is, dus ongeveer de grootte van een pingpongbal. Dit valt onder een kleine tumor en het kon daarom laparoscopisch verwijderd worden. Tevens gaf de dierenarts aan dat er eigenlijk drie reacties zijn op zo'n tumor. Juul haar reactie was dat ze cyclisch gezien altijd in een rustfase zat en dat ik haar daarom ook niet hengstig zag. Ze namen uitgebreid de tijd om mijn vragen te beantwoorden en ik werd steeds meer gerustgesteld. Toen ik naar huis ging stond ze rustig te eten.
Afbeelding


De volgende dag kreeg ik 's ochtends een update over hoe ze de nacht was doorgekomen en ben ik haar na werk komen opzoeken. Inmiddels was ze aan het vasten en dat vond mevrouw niet leuk. Dat snap ik heel goed, want 36 uur vasten is ook niet niks. Ik heb haar daar nog een goede poetsbeurt gegeven en ben even met haar gaan wandelen. Nu kan het namelijk nog. Juul vond het fijn om nog even de benen te strekken, maar was ook wat onrustig. Eenmaal op stal hadden de andere paarden eten gekregen en zij niet. Daar was ze het niet mee eens.
Afbeelding


Vandaag werd ze geopereerd. Ze was als eerst aan de beurt: om 09.00 uur. Ik kreeg net een telefoontje van de dierenarts dat de operatie goed is verlopen. Ze krijgt de aankomende twee dagen ontstekkingsremmers en antibiotica. Vandaag wordt ook het maagdarmkanaal weer rustig op gang gebracht. Het weefsel van de tumor wordt opgestuurd voor controle. Over een paar weken krijg ik de uitslag of het goedaardig weefsel of kwaadaardig weefsel is. De dierenarts gaf aan dat het om goedaardig weefsel lijkt te gaan, maar dit kan je vanaf de buitenkant niet zien. Daarom wordt het nog opgegestuurd. Over een paar weken krijg ik die uitslag.

Als alles goed gaat mag ik haar zondag of maandag weer ophalen. Dan kan het revalideren gaan beginnen. Na 10 dagen is de wond in principe genezen, maar ze moet vanwege de buikspieren de eerste maand op boxrust. Na de maand boxrust mag ze - als ze rustig staat - in een kleine paddock en twee keer daags 10 minuten stappen. Dit wordt dan in een maand tijd uitgebouwd naar twee keer daags 40 minuten stappen. Daarna zou ik in principe alles weer mogen en kunnen doen. Zelfs een veulentje fokken zou nog mogelijk moeten zijn, dit wordt alleen wel naar volgend jaar doorgeschoven.

Ik zal als dat hier mag, proberen om updates te plaatsen van haar revalidatie en uiteindelijk een kosten overzicht.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xemmafalcon op 23-05-24 12:05, in het totaal 4 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:56

Wat een verhaal zeg maar wat ziet ze er ook goed uit!

Mirjam79

Berichten: 1774
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:05

Heel veel sterkte met het herstel van Juultje! Wat fijn dat je dit verhaal zo wilt delen.
Op naar een spoedig herstel!

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 12:37

Ik kan me voorstellen dat het een enorme domper moet zijn geweest om je fokplannen in rook op te zien gaan... Heel veel beterschap voor Juultje, niet niks zo'n ingreep. Een zeer spoedig herstel gewenst en wat fijn dat je de weg naar herstel wil delen, heel erg interessant om te kunnen volgen.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:36

Dat is inderdaad een enorme domper, maar wellicht ook de redding geweest? Nu was ie nog relatief klein? Of werkt dat zo niet?

Ik hoop dat Juultje snel opknapt.

Kun je / mag je / wil je hierna nog wel met haar een veulen fokken?

Heb ook je andere topic even doorgenomen en wat een mooi paard heb je

Flubberboot

Berichten: 3004
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:39

Dit had zo mijn verhaal kunnen zijn :')

Ik had ook een merrie waar ik mee wilde dekken. Had haar nog niet hengstig gezien dus ging een echo maken om te kijken waar ze zat in de cyclus. Kreeg te horen dat er een abnormaliteit gevonden was. Heb toen zelf besloten om naar een andere kliniek te gaan. Die bevestigden dat er iets niet pluis was en dat er een flinke bal voelbaar was. Ongeveer 15 cm doorsnede. Is toen staand verwijderd. Merrie mocht na een paar dagen naar huis, zijn toen begonnen met boxrust, daarna stappen en toen mochten we weer langzaam opbouwen. De operatie viel wel zwaarder bij mijn merrie dan ik had gedacht. Het duurde even voor ze weer echt fit was.

Beterschap met jouw merrie!!

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:18

Ik ben erg benieuwd of je achteraf niet meer hebt gemerkt. Bijv met rijden een been aanlegging op haar buik ofzo? Gedrag rondom een eventuele hengstigheid etc.

xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 18:19

Dankjewel allemaal!

Het is inderdaad ook mijn redding geweest Rocamor. Denk niet dat ik er anders achter was gekomen, of de tumor moest dan veel groter zijn geworden en andere symptomen hebben gegeven. De dierenarts durfde niet te zeggen hoe lang de tumor er al zit. Zo lang als ik haar heb is ze niet hengstig geweest, dus het kan best zijn dat de tumor er al 5 jaar zit en nooit gegroeid is.

Als de andere eierstok de cyclus oppakt kan ik in principe een veulentje fokken als ik dat zou willen. Ik wil dat ook wel graag, maar alleen als het veilig is voor Juul. Heb liever Juul dan een veulen namelijk :D.

Ach, wat stom Flubberboot! Dat is dan niet wat je wil horen, zeker als je daarvoor eigenlijk nooit iets aan haar gemerkt hebt. In welke zin viel de operatie zwaarder dan verwacht? En hoe lang duurde het voordat jij jouw merrie weer helemaal de oude vond?

Zodra ik het hoorde heb ik hier heel hard over nagedacht StalNollie. Waren er geen andere symptomen die ik heb gemist? Juul kan onder het zadel erg pittig zijn en een goede bok geven. Heb er meerdere keren (bijna) naast gelegen. Hier is echter geen patroon in te ontdekken. Seizoen, hoeveelheid voer, extra buiten, intensiever rijden, stilzetten, soort rijden (dressuur, bos, springen), soort zadel etc. maakt allemaal niet uit.

Ze gaat twee a drie keer per jaar naar de osteopaat en de ‘knelpunten’ wisselde per keer. Het is niet zo dat ze rechts altijd vaster was. Ze is wel hypermobiel en dat merk je na de osteopaat wel :’). Hetzelfde geldt met rijden; ze reageerde niet anders op het been, is zowel met als zonder spoortje goed te rijden. Lengtebuiging vindt ze soms lastig, maar zijn allebei de kanten op gelijkwaardig.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ze niet met merries samen kan staan. Zeker hengstige merries mept ze in elkaar. Ze kan heel goed met ruinen en staat ook met een groepje ruinen los. Die springen er niet op en hebben dit ook nooit gedaan.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:50

Mijn vroegere merrie had ook een tumor op der eierstok. Om even naar je wens om te fokken met haar te kijken.

Lang verhaal kort.

Na het verwijderen ervan ging de da ervanuit dat ze niet meer drachtig zou kunnen worden.
We hadden een hengst staan die steeds door de draadjes ging, naar haar toe. Dus maar gewoon samen gezet. Ik ging er vanuit dat ze toch niet drachtig kon worden.

Dat kan dus wel.. we hadden een mooi veulentje.

Flubberboot

Berichten: 3004
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:22

De operatie viel zwaarder dan gedacht omdat ze echt dik 4 maanden nodig heeft gehad om weer goed in haar vel te zitten. Nu was het natuurlijk een grote tumor. Lichamelijk was ze voor de operatie niet perse slecht maar wel wat stijver dan wat je graag zou zien. Denk dat dat ook meegespeeld heeft bij haar!

xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 14:27

Haha wilmatj, misschien niet wat je wilde, maar ik vind het fijn om te horen dat het nog kon. Had de merrie met de bevalling verder geen last van de littekens?

Merkte je lichamelijk ook nog iets na de operatie Flubberboot? Of vooral mentaal?

Gisteren en vandaag weer bij Juul langs geweest. Er is best een groot stuk geschoren, maar het zijn uiteindelijk kleine wonden. Er zit een soort maandverband pleister overheen haha. Gisteren stond ze nog onwijs te trillen met al haar spieren. Een erg gek gezicht. Ook was ze een beetje aan het klappertanden.
Afbeelding

Het eten werd langzaam opgevoerd, dus ze was erg hongerig en ongeduld. Temperatuur was 36.8. Ze was verder wel alert en het appeltje ging er goed in!

Vanochtend weer gebeld door de dierenarts dat ze de nacht goed was doorgekomen. Als alles goed gaat staat ze vanavond of morgenochtend weer op haar normale hoeveelheid voer.

Net ook meteen langsgereden. Ze stond er goed bij! Het trillen en klappertanden is helemaal opgehouden. Ook was ze weer knuffeliger. Denk omdat ze nu een beetje te eten had en daardoor rustiger stond. Temperatuur was 38.0.

Al met al gaat het de goede kant op! Heb gisteren en vandaag de restanten opgedroogd bloed van haar buik gepoetst en ze vind het allemaal wel best. Hopelijk kan ze zondag of maandag naar huis.
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 3004
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:23

Oh dat ziet er wel netjes uit! Wel flink stuk geschoren idd!

Ik merkte vooral dat ze lichamelijk stijf was en moeite met weer op gang komen. Maar zij heeft ook echt een incisie gehad. Mentaal was ze eigenlijk weer happy toen ze thuis kwam.

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:29

O dit is grappig. Ik zat net te denken ik moet je even appen om te vragen hoe het met Juul gaat zie ik je topic hier voorbij komen.
Fijn dat ze er goed bij staat ! En hopelijk vanavond al weer lekker op der normale portie voer.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:16

Helaas had mijn merrie echt trauma gekregen voor het rijden onder het zadel. Pijn bij alles, maar vooral bij het been geven.

Dit is dan ook nooit echt meer goed gekomen. Ze bleef daar altijd mee bezig, waardoor ik haar verder met pensioen heb gezet.

De dracht en de bevalling gingen heel goed, ze leek geen pijn klachten te hebben. Geen complicaties of iets dergelijks.

Hutcherson

Berichten: 7506
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:55

Weet de DA ook zeker dat er geen beknelling van de hypofyse was waarom paard niet hengstig werd? Daar worden de hormonen vrijgegeven maar door zwelling kunnen die niet naar hun targetorgaan en wordt de merrie bv niet hengstig.

xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 12:13

Ah dat is erg vervelend wilmatj. Dan is pensioen denk ik inderdaad de beste optie. Goed om te horen dat de qua dracht en bevalling verder nergens last van heeft gehad.

Flubberboot hoe oud was jouw merrie toen je er achter kwam? Lichamelijk stijf kan ik bij een grote incisie wel inkomen, dat is een flinke ingreep dan.

Voor zover ik weet heeft de DA daar niet naar gekeken Hutcherson. Ze weten vrijwel zeker dat het door de tumor kwam. Als de hengstigheid nu nog uitblijft zou dat een vervolgstap kunnen zijn.

Zaterdag was ik nog even snel langs geweest voordat ik naar een festival ging. Ze was alert en stond rustig te eten. Haar temperatuur was 37,8. Juul stond weer op volledig rantsoen en dat ging allemaal goed. De arts gaf aan dat ze het super goed deed en dat ze de volgende dag (zondag 26 mei) naar huis mocht.

Die zondag ging ik haar ophalen. De pleister was er voor het eerst af en ik kon de wondjes nu goed bekijken. Ze hebben het erg mooi en klein gedaan! Haar temperatuur was 37,0.
Afbeelding
Afbeelding

Eerst wilde Juul haar stal niet uit en bleef een beetje over de drempel heen turen.
Ook de eerste paar stappen waren een beetje twijfelend, maar zodra ze doorhad dat wij iets gingen doen stond ze aan. Ze is niet zo groot, maar op dat moment moest ik flink mijn best doen om haar te houden. Ze liep makkelijk de trailer op en stond daar - op wat gillen na - rustig op. Van de dierenarts kreeg ik nog een duidelijk revalidatieprotocol mee en en flesje inflacam. De rit naar huis verliep voorspoedig en eenmaal in haar eigen stal stond ze erg rustig.
Afbeelding

Gisteren was de eerste dag van de boxrust. Gelukkig geeft zij er niet zo veel om als de andere paarden weggaan, maar ik merkte 's avonds wel dat ze graag wat wilde doen. Ze was erg oplettend en hield mij continue in de gaten. Ik moet een manier verzinnen om haar mentaal uit te gaan dagen in haar stal denk ik. Alle tips daarover zijn welkom!
Afbeelding


De rekening is gisteren ook binnengekomen.
Hieronder het kostenplaatje tot nu toe:

19-04 echo, bloedafname en labaratoriumkosten a 132,20
21-05 echo en basisconsult a 91,64
23-05 operatie a 1823,10
25-05 inflacam a 83,39
--------------------------------------
Totaal: 2130,33.

Daar komen nog enkele vervolgkosten bij, zoals een echo van de buikspieren en de hechtingen eruit halen.

LovesSam

Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:05

Wat fijn dat je er zo optijd achter kwam en dat de operatie alweer achter de rug is! Ik zag toevallig je topic, mijn paard is nu aan het herstellen van een penisamputatie nav kanker. Ik lees steeds meer over deze onderwerpen, fijn dat we het met de jaren eerder lijken te ontdekken <3

En wat hebben ze het inderdaad netjes gedaan, die wondjes zijn klein!

xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 12:30

Ik las het LovesSam. Dat is ook een heel traject, maar Sam ziet er wel goed uit! Tegenwoordig kunnen de dierenartsen ook steeds meer.

Het is alweer een tijdje geleden, dus weer een update over Juul!


Afbeelding


Wij hebben er nu drie weken opzitten en Juul gedraagt zich nog steeds voorbeeldig! Ze staat rustig op stal en vind het niet erg dat ze 's ochtends alleen achter blijft. Dat had ik ook wel verwacht, maar altijd fijn als het bevestigd wordt. Maandag 3 juni zijn de hechtingen eruit gehaald. Juul was super braaf en keek nergens van op of om, ik ging bijna out :'). De huid was op sommige stukjes al over de hechting heen aan het groeien, waardoor er een beetje gewroet en getrokken moest worden om de hechtingen eruit te krijgen. Gelukkig wel alle hechtingen er goed uit gekregen. Er heeft nog een tijdje wat vocht bij haar buik gezeten, maar dat is nu gelukkig ook weggetrokken.


Afbeelding

Afbeelding


Juul komt nu alleen haar stal uit als ik haar hoeven krab of als haar stal uitgemest wordt. Dan mag ze 1,5 meter voor haar stal staan :') . Verder staat ze dus echt op volledige boxrust. Hierdoor heeft ze helaas aan haar linker voorvoetje rotstraal gekregen. Dit wordt nu behandeld en lijkt ook de goede kant op te gaan. Ik ben nog wel erg voorzichtig met hoeven krabben omdat ik het idee heb dat het dan aan haar buikspieren trekt :+ . Verder proberen wij haar te vermaken met hersenspelletjes. De snuffelmat is helaas nog steeds niet binnen, maar wij vullen nu een kruiwagen met allerlei attributen waar Juul dan snoepjes tussen moeten gaan zoeken. Ze vind het een erg leuk spelletje!


Afbeelding


Juul vindt de rest van haar speeltjes in haar stal gelukkig leuk en speelt er ook goed mee. Vooral de speelbal waar snoepjes in kunnen wordt fanatiek de stal door geschopt. Al had ze ook al vrij snel door dat ze hem met haar neus van links naar rechts kon laten rollen en er dan al snoep uit kwam :D . De bal die ik vul met hooi en wat wortels wordt ook fanatiek uit gegeten. Het eerste randje is al kapot, dus ik ben benieuwd hoe lang de bal het volhoudt. Ik heb ook balance pads, die heb ik twee keer gebruikt, maar ben nu nog erg terughoudend daarmee omdat zij daarbij wel haar buikspieren moet gebruiken.


Afbeelding


Afgelopen woensdag is de DA langsgekomen voor een controle. Ik heb een echo laten maken van de onderliggende buikspieren om te kijken hoe het aan het genezen was. Deze was positief! Het ziet er precies zo uit, zoals het eruit zou moeten zien 3 weken na de operatie. De kleine wondjes genezen ook mooi. Alleen de grote wond gaat minder mooi helen. De hechting licht nu wat meer op de huid, waardoor de kans groot is dat dit wel restschade gaat geven. In overleg met een lasertherapeut en de DA gaan wij (hopelijk) volgende week beginnen met het laseren van de wond, waardoor de kans op restschade een stuk kleiner wordt. Dit zou dan 2x per week moeten gebeuren voor 2 a 3 weken.


Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1632
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Juultje heeft een ovariumtumor (eierstoktumor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:54

Wat fijn dat ze zich nog kan vermaken ondanks de boxrust. :D
De wondjes vallen me echt alles mee, ik had veel meer verwacht. Ik ben benieuwd naar de resultaten van het laseren, hopelijk helpt dat met het verkleinen van het litteken.