Nog meer mensen schurende paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tengeltje11

Nog meer mensen schurende paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-24 17:17

Het is hier al maanden extreem nat(zoals wel op meer plekken), maar daardoor lijken hier ook enorm veel beesten(vliegjes, vliegen en andere brommende en vliegende dingen) te zitten. Paarden die hier al 10+ jaren zitten beginnen plots te schuren door al de vliegende beesten die ze veel meer dan anders lastig vallen en bijten.

Nog meer mensen last van?

Hier ga ik beginnen met een pour-on zodat ze hopelijk toch wat minder lastig gevallen worden…

Zelfs als je als mens door de wei loop, wordt je hier van alle kanten door volhardende en lastige vliegen bijna aangevallen… nog nooit gehad hier…

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:53

Tja…veel nattigheid en hogere voorjaarstemperaturen, de perfecte omstandigheden voor dit soort mugjes en vliegen helaas…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:56

Ja, de mijne die ik al meer dan 6 jaar heb en nooit geschuurd heeft doet het nu ineens wel en flink ook. ik ben al van plan om zijn eigen DA die hem al lang kent langs te laten komen voor een grondig onderzoek omdat ik dacht dat het iets van een ziekte is. Maar jij denkt dus dat het door vliegjes komt? Hier is het natuurlijk ook al vele maanden vreselijk nat en droogt maar niet op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:03

Hier zie ik hem niet schuren, maar hij kan echt niet zonder vliegendeken, dan wordt hij helemaal gek.
Er zitten echt veel insecten hier.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-24 19:06

anjali schreef:
Ja, de mijne die ik al meer dan 6 jaar heb en nooit geschuurd heeft doet het nu ineens wel en flink ook. ik ben al van plan om zijn eigen DA die hem al lang kent langs te laten komen voor een grondig onderzoek omdat ik dacht dat het iets van een ziekte is. Maar jij denkt dus dat het door vliegjes komt? Hier is het natuurlijk ook al vele maanden vreselijk nat en droogt maar niet op.

Heb er 3 die nooit geschuurd hebben en nu licht tot matig schuren… als ik in de wei gaan moet ik constant om me heen slaan om de vliegende brigade van me af te slaan… dus verder dan dat zoek ik het niet…

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:26

misschien kun je hier kijken voor tips?

[MD] [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

bij ons nog niks bijzonders wat vliegen betreft,heeft ook geen enkel paard een kap op.
mijn tinker schuurt wel,maar die reageert op het gras.
dus dan helpt een pour on niet zo veel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie