Synovitis in beide knieën

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Des_sie

Synovitis in beide knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 19:51

Hallo allemaal,

Mijn merrie liep sinds een maand niet helemaal lekker en stijf, Fysio erbij gehad en die wist ook niet helemaal waar het weg kwam dus advies was ga na de dierenarts. Dus vanmiddag met haar na de kliniek geweest hier liep ze in een keer vrij goed zowel op het harde als zachte. Maar wel lichte kreupelheid links te zien dus heeft de DA een echo gemaakt en hier kwam uit dat ze synovitis heeft in beide knieën.
Hierna is ze ingespoten en moet ze nu revalideren.
Zie foto voor duidelijkere uitleg van de DA

Afbeelding

Nu was mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? En hoe is dit bij jullie verlopen?

Hoor het graag!
Groetjess

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:52

Misschien gekke vraag, maar is synovitis hetzelfde als een overgevuld gewricht? Google helpt mij niet echt :')

Mijn paard wordt helaas deze maand ingeslapen door 2 slechte achter knieën. Had links ook de kreupelheid, beide knieën altijd overvuld. Inspuiten hielp maar kort en snel kwamen de klachten altijd terug. Dus bij hem verdenking beide knieën slechte kruisbanden o.i.d. waardoor de knieën steeds geïrriteerd/pijnlijk zijn en het vocht steeds terug komt. Helaas wordt mijn maatje niet meer pijnvrij. Maar dit zegt natuurlijk niet gelijk wat over jouwe! Mijne had vrijwel van het begin al last als stijfheid door het lijf en achterhand, kreupelen, staken etc. Dus hopelijk knapt jouwe snel op!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:54

Synovitis is gewrichtsontsteking toch? Ik lees ook dat de tussenpezen wat beschadigd zijn. Dat moet toch komen uit een overbelasting op wat voor manier dan ook. Hoe is de stand achter? Staat ze goed op haar voeten? Wat voor werk doet ze?

Des_sie

Re: Synovitis in beide knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 20:56

Ja het is idd een ontsteking zoals ik heb begrepen.
Ze staat achter te steil en hierdoor last van haar knieeen vermoede de dierenarts.
Het werk wat ze deed was nog niet mega veel ze word bijna 5 en waren net een paar keer in de B gestart. En af en toe een sprongetje of eens op buitenrit.

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 20:57

Oja en waarschijnlijk dus door de compensatie van de knieën/ en te steile voet. Is de tussenpees wat geirriteerd dacht ze

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:01

Des_sie schreef:
Oja en waarschijnlijk dus door de compensatie van de knieën/ en te steile voet. Is de tussenpees wat geirriteerd dacht ze

Ja dat zou goed kunnen. Dan is het zaak om daar goed aandacht aan te besteden, anders blijf je hiermee tobben. Heeft ze ijzers?

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 21:03

Nee ze heeft geen ijzers. Wellicht wel een idee ik zou dit gaan overleggen met de Da en hoefsmid. Maar ben eigenlijk sowieso opzoek na een andere hoefsmid aangezien mijn hoefsmid nu vrij weinig wilt doen. Ze is na mijn idee ook steeds meer voor toontredend gaan staan maar ook hier wil ze niet na kijken helaas.
Voor liep ze trouwens wel super goed en stond ze verder ook goed op haar hoeven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:07

Des_sie schreef:
Nee ze heeft geen ijzers. Wellicht wel een idee ik zou dit gaan overleggen met de Da en hoefsmid. Maar ben eigenlijk sowieso opzoek na een andere hoefsmid aangezien mijn hoefsmid nu vrij weinig wilt doen. Ze is na mijn idee ook steeds meer voor toontredend gaan staan maar ook hier wil ze niet na kijken helaas.
Voor liep ze trouwens wel super goed en stond ze verder ook goed op haar hoeven

Dan zou ik inderdaad daarmee beginnen. Goede hoefsmid zoeken, eventueel op ijzers, overleg met de kliniek wat het beste is. Qua supplement zou je als ondersteuning Glucosamine, Chondroitine en MSM kunnen geven. Dit zit soms ook in 1 supplement.

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 13:04

Oja dat is een hele goeie! Zal ik na kijken
Mochten er nog meer mensen zijn die ervaring hebben hoor ik het graag :)

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 19:14

Hoi!

Is er misschien iemand die wat meer kijk heeft op de kreupelheid? Waar ik wellicht een filmpje na kan sturen? Weet soms zelf even niet meer wat ik wel en niet zie :+
Hoor het graag

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 01:33

Niemand? :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:59

Heb je de afspraak al gehad voordat het galopwerk opgepakt zou worden?
Op de kliniek zouden ze moeten kunnen zien of ze rad is en of de ontsteking weg is.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:28

Ik kan zelf altijd filmpjes naar de dierenarts sturen als ik twijfel in een revalidatie periode. Misschien dat je dat kan proberen, dat is de meest betrouwbare optie! :)

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 19:42

Hoi!
24ste heb ik een controle, maar ben na een andere dierenarts gegaan en die doet dus ook de controle. (Lang verhaal maar iig niet zo tevreden over deze kliniek) en vind dr ook weinig verbeterd.
Filmpjes zijn uiteraard wel na de DA gestuurd