Ik heb een paard lopen die nog nooit een stap kreupel heeft gedaan in de 10,5 jaar dat ik hem heb.
Nu gingen we te keuren, paard was kats kreupel in de bak, asfalt hebben we niet eens getest, echt slecht gewoon. Ik was er verbaasd over, maargoed diezelfde ochtend nieuwe schoenen dus grote kans dat het daarvan was ookal heeft ie daar nooit eerder op gerageerd.
Twee weken later weer wezen te keuren, ik ben naar een groter stuk asfalt gegaan om te longeren en daar liep ie goed. Filmpjes zijn doorgestuurd naar twee klinieken en beide vonden hem goed, dus vol goede moed die kant op. Maar, sure hij was veel beter maar nogsteeds niet goed. Ene voet uitverdoofd waar ie mee markeerde, toen was ie kreupel op zn andere voet. Foto’s laten maken en dat zijn dus deze. De dierenarts ziet er wel iets op, maar vind t niet noemenswaardig dat t daarvan zou komen, ze blijft volhouden dat het uit zn ijzers komt, dat ie te krap beslagen is. Heb dan ook een afspraak staan bij hun hoefsmid maar die kan pas de 30e.
In deze tijd heeft ie nogsteeds thuis in de bak geen stap kreupel gelopen, op t asfalt markeerde hij wel maargoed mijn volte was 8 meter omdat ik niet meer ruimte heb.
We hebben trouwens wel de buigproeven gedaan toen we er toch waren, en daar was ie gewoon goed op. Het is puur de volte waar hij niet goed op is.
Zouden jullie eens willen meekijken en vertellen wat jullie zien?
Thanks!
Rechts voor

Links voor