23-03-2024 gecastreerd, open castratie in de kliniek. Naar wat ik begreep extra antibiotica gehad vanwege toch wat langer reactie.
Er is mij verteld dat hij over de lies zou worden/zijn gecastreerd.
05-04-2024 naar mij gebracht. Wonden vond ik er nog niet prettig uitzien, maar zou normaal zijn.
Bleek dus een open castratie te zijn geweest.
Foto wond 06-04-2024

Foto wond 07-04-2024

8 april is de dierenarts geweest. Mijn eigen dierenarts had vakantie.
Ik heb voor 4 dagen antibiotica gehad.
Wond 13 april, contact met de dierenarts. Zolang het open was en hij geen koorts had was het prima. (Weer niet mijn eigen DA).

13 mei avond, bij het buitenzetten was er nog niks te zien. Wonden waren al zeker twee weken dicht. Geen ‘vuiltje’ aan de lucht.

Dierenarts is uiteraard geweest. Penicilline, bloed getrokken, ontstekingsremmers en pijnstilling.
Vermoedde een zaadstrengontsteking.
14 mei, dierenarts is weer gekomen. Uitslagen van het bloed nog niet binnen. Nogmaals twee soorten ontstekingsremmer en antibiotica. Ik vertrouw het niet en vraag om een doorverwijzing naar de kliniek.
Duidelijk aangegeven dat hij een gevoelige maag heeft, vermoedelijk rond alle stress van verhuizing Spanje naar Nederland, kliniek, castratie, verhuizen naar mij etc. hij krijgt preventief Ulcergold op de kliniek.

14 en 15 mei
Er is een swab genomen. Dat gaat morgen naar het lab.
Om te zien welke bacterie het veroorzaakt heeft.
Morgen doen ze de echo. Om te zien hoe groot en tot hoe ver de infectie reikt. Daarop wordt een plan gemaakt. Direct chirurgie of als het te groot is eerst kleiner maken met antibiotica en dan pas operereren.
Hij moet hier een paar weken tot een maand blijven verwachten ze.
Duidelijk zaadstrengontsteking
Echo gemaakt: niet mooi afgelijnd, veel pus, geen goede grens tussen gezond en ongezond weefsel.
Moet eerst 2/3 weken antibiotica. Daarna operatie.
Veelvoorkomende complicatie. Veroorzaakt door bacteriën tijdens de operatie op kort na de operatie geïnstalleerd in de operatiewonde.
16 mei, koker is gelukkig flink in zwelling afgenomen. Helaas leek hij wel flink last te hebben van zijn buik. Ze houden hem extra in de gaten.

Lang en wellicht onsamenhangend. Maar wie heeft ervaringen met zaadstrengonstekingen?