Merrie met jeuk aan uier (insecten?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Contemplate

Merrie met jeuk aan uier (insecten?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 18:19

Zodra het mooi weer wordt krijgt mijn verzorgpaard JEUK aan haar uiers. Het is niet extreem vies en wassen helpt niet echt. Ik denk dat ze misschien wordt gestoken en daardoor jeuk krijgt. Ik vind het zo sneu voor haar, want ze kan er zelf niet goed bij om te krabben natuurlijk. :(:) Heeft iemand tips voor smeersels tegen insecten of de jeuk die geen kwaad kunnen daar en wat voor langere tijd werkt als ze overdag op de wei staat?

elise t.

Re: Merrie met jeuk aan uier (insecten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:10

Je zou sudocreme kunnen proberen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:26

Hier ook aan navel, lies en uier. Er zijn zoveel knutten nu.

Hele mooi barock pinto merrie te koop https://link.marktplaats.nl/m2254821006 ... nt=app_ios

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:41

Insmeren met een dikke laag creme, sudocreme of uierzalf oid. Dan kan ze er minder gestoken worden en het verzacht de plekken. Niet doen als er open wonden zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:45

Elisa2 schreef:
Insmeren met een dikke laag creme, sudocreme of uierzalf oid. Dan kan ze er minder gestoken worden en het verzacht de plekken. Niet doen als er open wonden zijn.

Bij open plekjes kan je smeren met biohuidolie van leovet. Werkt voor mijn eczemer heel goed op haar uiers.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie