Vreemde bult op ribbenkast paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Vreemde bult op ribbenkast paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 09:56

Afbeelding
Hoi allemaal,

Zie hierboven de foto!

Vorige week zag ik een vreemde bult bij mijn paard aan de rechterkant op zijn ribbenkast. Het is wel een bult die te bewegen valt en niet opvallend hard is. Hij heeft er ook geen last van en reageert ook niet op aanrakingen of dergelijks.

Hij is overigens wel ‘op leeftijd’. Het is een 26 jarige haflinger die cushing heeft.

Ik werd helaas zelf niet veel wijzer op het internet dus hierbij de vraag of er mensen zijn met dezelfde ervaringen of die hier meer van weten en of ik mij zorgen moet maken.

Celebi
Berichten: 3851
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:03

Kan natuurlijk van alles zijn. Een insectenbeet bijvoorbeeld of een bult van een trap (al zijn die laatste vaak gevoelig). Wat ik vaak doe is kijken of het zeer doet. Mogelijk even koelen en traumeel erop smeren. Als een bult in een paar dagen wegtrekt is er sowieso vaak niks aan de hand. Mocht het er langer zitten dan kun je altijd even een dierenarts vragen om te kijken. Meestal blijkt het bij onderzoek gelukkig vaak om vocht of vetweefsel te gaan, maar onderzoeken kan natuurlijk nooit kwaad als de bult niet weg gaat.

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 10:16

Celebi schreef:
Kan natuurlijk van alles zijn. Een insectenbeet bijvoorbeeld of een bult van een trap (al zijn die laatste vaak gevoelig). Wat ik vaak doe is kijken of het zeer doet. Mogelijk even koelen en traumeel erop smeren. Als een bult in een paar dagen wegtrekt is er sowieso vaak niks aan de hand. Mocht het er langer zitten dan kun je altijd even een dierenarts vragen om te kijken. Meestal blijkt het bij onderzoek gelukkig vaak om vocht of vetweefsel te gaan, maar onderzoeken kan natuurlijk nooit kwaad als de bult niet weg gaat.



Een insectenbeet is wat ik eerst ook dacht, alleen na een week is het er nog steeds dus kon dat vermoeden waarschijnlijk van het lijstje.

Dat van traumeel en koelen is een goeie, nog niet aan gedacht.