Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Waarom komt de dierenarts pas 6 februari? Als ze nu niet hoefbevangen is, maar ze heeft wel pijn, zou ik eens rond gaan bellen of er niet een dierenarts is die eerder kan komen. Bijzonder dat ze je zolang laten wachten.
Hoe is het management? Waar houd je rekening mee ivm de astma?
Maar heel eerlijk, als het dier zoveel ongemak toont, is het niet zo verkeerd om te overwegen om haar te laten gaan.
ziezoziezo22 schreef:Lastig is dat .
Kun je nog iets verbeteren in het management voor de allergie
Hoe staat je paard 24 7 buiten, veel op stal , wat voor strooisel in de stal en wat ligt er in de rest vd stallen , wat voer je qua ruwvoer etc
BigOne schreef:Dan is ze gewoon dampig, is misschien iets te verluchten maar niet op te lossen. Ze heeft waarschijnlijk zoveel gehoest in het verleden dat nu een groot gedeelte van de longen stuk zijn. Dit en de verdere aandoeningen was voor mij genoeg om haar voor een vochtige warme zomer te laten gaan.
Veronica2 schreef:BigOne schreef:Dan is ze gewoon dampig, is misschien iets te verluchten maar niet op te lossen. Ze heeft waarschijnlijk zoveel gehoest in het verleden dat nu een groot gedeelte van de longen stuk zijn. Dit en de verdere aandoeningen was voor mij genoeg om haar voor een vochtige warme zomer te laten gaan.
Dit is ook mijn gedachte. Je pony is natuurlijk altijd blij als je er bent en daar fleuren ze vaak van op, maar ze heeft wel een onmogelijke lijst van gebreken die lastig samen gaan.
Bel je dierenarts en spreek een datum af om afscheid te nemen, in de tussentijd kan je haar misschien pijnvrij laten zijn op medicijnen. Knuffel d'r helemaal plat en neem dan afscheid. Veel sterkte alvast.
BigOne schreef:Ik zeg wat ik zelf zou doen! Daar hoeft ts niets mee te doen want haar keuze en wanneer ik dit niet mag zeggen want pony niet gezien , tja. Na bijna 50 jr tussen de paarden zeg je echt niet zomaar , laat gaan zeg ik juist door ervaring.
MarliesV schreef:Heb je haar ook op PPID laten testen. Gezien de overige symptomen die je noemt, naast de benauwdheid.
Pompt ze de hele dag qua ademhaling? En trekt ze nog wel eens spontaan een sprintje/drafje?
Als ze echt zere voeten heeft en constant benauwd is, zou ik er mee stoppen. Dus chronisch kreupel en benauwd zou mijn grens zijn.
Vraag de mensen die er bij zijn geweest, dierenarts, tandarts, hoefsmid eens om hun eerlijke mening.
ziezoziezo22 schreef:Het is jammer dat je verder totaal geen informatie wil geven
Want hoe kunnen mensen dan mee denken of het genoeg is,want voor het zelfde kunje nog genoeg dingen verbeteren maar misschien is alles al perfect en dan denk ik ook het is genoeg
Stel jij voert inderdaad nog hooi dan en hij is allergisch vd schimmels in het hooi dan is het heel logisch dat hij benauwd wordt.
En dan is je omgeving dus niet stofvrij en zul je een andere plek voor je paard moeten zoeken als ze geen ander voer willen aanbieden en jij hem beter qua benauwdheid wil krijgen.
Maar kan ook ook prima restschade zijn(als je hem nu geen droog hooi voert) maar het nu gissen voor iedereen omdat je niks verder verteld over je management