Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldyc schreef:Het lijkt me niet normaal dat je paard bij de huidige temperaturen, van amper 20 graden, al staat te zweten waar hij staat. Staat je paard nog in een wintervacht? Zo ja, dat hoort ook niet helemaal. Dan kan je hem scheren, zodat hij z'n vacht alvast kwijt is, maar dan zou ik ook de dierenarts laten komen om je paard na te kijken.
Onali schreef:goldyc schreef:Het lijkt me niet normaal dat je paard bij de huidige temperaturen, van amper 20 graden, al staat te zweten waar hij staat. Staat je paard nog in een wintervacht? Zo ja, dat hoort ook niet helemaal. Dan kan je hem scheren, zodat hij z'n vacht alvast kwijt is, maar dan zou ik ook de dierenarts laten komen om je paard na te kijken.
Ligt helemaal aan je paard. Koudbloed; ja hoor die staan nu nog te verharen. Warmbloed; heb je kans dat die er al doorheen zijn.
L_iek schreef:Onali schreef:
Ligt helemaal aan je paard. Koudbloed; ja hoor die staan nu nog te verharen. Warmbloed; heb je kans dat die er al doorheen zijn.
Mijn koudbloed is ook nog aan het verharen. Die had van de week zo gespeeld in de wei dat hij er ook zeiknat af kwam. Gelukkig op stal nog geen last van maar hij staat overdag dan ook buiten.
Sanet schreef:Is het echt van rustig staan en zweten of heeft je paard zich ergens heel druk over gemaakt en dus van stress in het zweet?
DuoPenotti schreef:Mijn koudbloeden zijn beide al compleet verhaard.
Het enige wat werkt is toch aan de zon kant deuren dicht en schaduw kant open.
Maar wel al vroeg. Het is nog niet echt warm
Autumnn schreef:Electrolyten gaat zweten niet tegen, het vult de tekorten aan zouten tegen (door het zweten).
Lastig hoor, komt hij alleen buiten als jij hem laat rollen? Dat is niet veel![]()
Zijn er geen stallen met buitenluik? Of kan je zijn hals scheren?
Het is inderdaad niet warm maar als alle paarden binnen staan met dit weer kan het snel heel warm worden. Dan ventileert 2 open deuren nauwelijks.
Kmbly schreef:Vaak spuit ik hem dan af, maar als ik wil rijden, dan kan dat natuurlijk pas erna.
Kmbly schreef:Sanet schreef:Is het echt van rustig staan en zweten of heeft je paard zich ergens heel druk over gemaakt en dus van stress in het zweet?
Ondertussen staat hij er nu een jaar en maakt hij zich niet snel druk. Hij is een echte chille kikkerDuoPenotti schreef:Mijn koudbloeden zijn beide al compleet verhaard.
Het enige wat werkt is toch aan de zon kant deuren dicht en schaduw kant open.
Maar wel al vroeg. Het is nog niet echt warm
We hebben niet echt een schaduw kant om het zo te zeggen. Platteland gebied.
Wel komt er met echt warm weer kalk op het dak om de zon te weren, maar dan moet het niet regenen de week dat het wordt aangebracht